سلامت نیوز :رئیس مركز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم‌پزشكی تهران گفت: وضعیت درمان سوختگی در كشور مناسب نیست و درمان‌هایی كه برای بیماران دچار سوختگی استفاده می‌شود، غیر استاندارد است.

به گزارش فارس ، نخستین سمینار نقش سلول‌های بنیادین در درمان سوختگی امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد.

در این سمینار محمد جواد فاطمی رئیس مركز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم‌پزشكی تهران، رشته پزشكی سوختگی را رها شده دانست و اظهار داشت: وضعیت درمان سوختگی در كشور مناسب نیست و درمان‌هایی كه برای بیماران دچار سوختگی استفاده می‌شود، غیر استاندارد است.

وی گفت: متأسفانه فضای فیزیكی مناسب برای درمان سوختگی در كشور وجود ندارد و بیماران درمان كامل نمی‌شوند؛ این مسئله موجب شده كه بیماران تا مدت‌ها نتوانند به محیط اجتماع بازگردند.

دبیر اجرایی نخستین سمینار نقش سلول‌های بنیادین در سوختگی ادامه داد: مطرح كردن نقش سلول‌های بنیادین در سوختگی و تغییر وضعیت سوختگی در كشور از جمله اهداف این سمینار به شمار می‌رود؛ برای تحقق این اهداف 2 اولویت را در دستور كار خود قرار داده‌ایم كه شامل استاندارد‌سازی درمان، پیشگیری، بازتوانی، بازگشت بیماران سوختگی به جامعه و بررسی و ارائه روش‌های جدید در درمان سوختگی است.

فاطمی بیان كرد: تلاش ما بر این است كه سمینار سوختگی را سالیانه برگزار كنیم از این رو وب ‌‌سایتی در خصوص ارائه مقالات و اطلاعات این رشته پزشكی در حال طراحی است البته برای ایجاد علاقه‌مندی در بین محققان، توسط شورای پژوهشی مركز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم‌پزشكی تهران هر 3 ماه 3 طرح در زمینه سلول‌های بنیادین و درمان‌های جدید سوختگی از سوی محقیقن این رشته دریافت خواهیم كرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: طرح فلوشیپی و شركت در سمینار رایگان سوختگی خارج از كشور از جمله امتیازات برای ارائه دهندگان طرح درباره نقش سلول‌های بنیادین در سوختگی و ارائه روش‌های جدید درمان است، البته این طرح‌ها باید تا 3 ماه آینده به مركز تحقیقات برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha