چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 284851

از جملات بسیار تأثیرگذار در روح و روان همسرتان تعریف و تمجید‌های شما از اوست که البته نباید اغراق آمیز باشد، فقط موارد مثبت را با صدای بلند اعلام کنید.

حرف هایی که در زندگی مشترک معجزه می کند

سلامت نیوز: از جملات بسیار تأثیرگذار در روح و روان همسرتان تعریف و تمجید‌های شما از اوست که البته نباید اغراق آمیز باشد، فقط موارد مثبت را با صدای بلند اعلام کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، کلام ما عصای معجزه‌گر ماست و می‌تواند عشق و علاقه را به همسرمان روز افزون کند. بی‌شک زیبایی کلام در هر موقعیتی ضروری است. اگر کلامی به زیبایی منتقل شود، ماندگار خواهد شد. سخن گفتن از بارزترین وجوه ممیزه انسان‌هاست. این یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که در اختیار انسان قرار گرفته است. انسان باید هنگام سخن گفتن کمی تأمل کند و بجا و مناسب سخن گوید. پس زیبا سخن گفتن در برخورد با هر شخصی بسیار اهمیت دارد.

در این نوشتار از جملات زیبایی که می‌تواند تأثیرات شگفت انگیزی در زندگی مشترکتان ایجاد کند، گفته شده است. اینگونه کلمات می‌تواند حس بسیار مطلوب و تأثیرگذاری را در رابطه‌تان ایجاد و زندگی‌تان را به زیبایی متحول کند. این کلمات معجزه‌گر می‌تواند در کنار رفتار مناسب شما عشقتان را در قلب همسرتان تثبیت کند و باعث شود تا با همه وجود احساس خوشبختی کنید. پس کافی است این جملات شگفت‌انگیز را بشناسید و آن‌ها را هر روز به همسرتان بگویید.

«دوستت دارم» معجزه‌آفرین است
درست است که شنیدن این جمله برای مردان هم حس رضایتمندی دارد، اما خانم‌ها به شنیدن این جمله بسیار علاقه دارند بنابراین هر روز به خود یادآوری کنید که به همسرتان بگویید دوستت دارم. هر چقدر هم از عمر زندگی مشترکتان گذشته باشد باز به همان اندازه شنیدن این جمله تازگی و شیرینی دارد. اینگونه جملات باعث احساس امنیت و آرامش خاطر زن می‌شود. به این صورت او جایگاه خود را در قلب و زندگی همسرش می‌داند. هرگز نگویید: «وقتی سرکار می‌روم، وقتی برای منزل خرید می‌کنم و... خودش می‌فهمد که دوستش دارم.» او نیاز به شنیدن این جمله از زبان شما دارد. این جمله تمام خستگی‌ها را از تن همسرتان بیرون می‌کند. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «این سخن مرد که به همسرش بگوید تو را دوست دارم، هرگز از قلب همسرش خارج نخواهد شد.»

اگر همسرتان سرحال نبود یا اینکه ناراحت بود، می‌توانید با بیان جملاتی نظیر «دوستت دارم»، «از زندگی‌ام کنار تو لذت می‌برم»، «تو همیشه برای من زیبایی»، «من همیشه خدا را برای داشتنت شکر می‌کنم» و... حال او را به سمت عالی شدن سوق دهید. با این جملات به او بفهمانید که تنها کسی است که می‌توانید حرف‌های دلتان را به او بزنید.

تعریف‌های درست و عاشقانه
از جملات بسیار تأثیرگذار در روح و روان همسرتان تعریف و تمجید‌های شما از اوست. این تعریف‌ها و تمجید‌ها نباید اغراق آمیز باشد. فقط کافی است موارد مثبت زندگی مشترکتان را با صدای بلند اعلام کنید. مثلاً از اینکه همیشه خانه تمیز و مرتب است از همسرتان تشکر کنید و آن را به زبان آورید. اگر غذایش خوشمزه است، اگر لباس یا رنگ مویش زیباست، آن‌ها را جلوی فرزندان خود و با لحنی عاشقانه به همسرتان بگویید قطعاً معجزه می‌کند.

زن‌ها دوست دارند همسرشان به زیبایی ظاهری‌شان اشاره کند. او را بستاید، به گونه‌ای که فقط او مالک زیبایی در دنیاست. کافی است گاهی جزئیات را مطرح کنید و به او بگویید چه چیز در او زیباتر است اینگونه تعریف اثر بهتری دارد.

زن‌ها دوست دارند در نگاه همسرشان متفاوت و خاص باشند. اینکه او ویژگی‌هایی دارد که منحصر به اوست. روی ویژگی‌های مثبت همسرتان تأکید کنید و آن‌ها را مرتب به او بگویید. با این کار او بر همان ویژگی بیشتر تمرکز و برای پر رنگ‌تر و عالی‌تر شدن آن تلاش می‌کند.

من هستم، آرام باش
هر زنی، هر چقدر هم مستقل باشد، به مردی که به او احساس امنیت دهد نیاز دارد. مردی که آرامش داشته باشد تا بتواند اوضاع را به درستی سر و سامان بخشد بنابراین کافی است رفتارتان کاملاً گویای این جمله باشد. باید حمایتگر باشید و در قالب کلمات این حمایت و امنیت را به همسر خود بفهمانید. فراهم کردن امکانات به تنهایی کافی نیست. شما باید با رفتار و گفتارتان حمایت‌تان را از همسر خود اظهار کنید. هنگامی که همسرتان دچار اضطراب یا نگرانی است، کافی است یک جمله به او بگویید که من هستم، آرام باش و از چیزی نترس. گفتن این جمله ساده به میزان قابل توجهی از اضطراب همسرتان می‌کاهد.

با زیباترین کلمات از همسرتان قدردانی کنید
شاید در باور سطحی معتقد باشیم که مردان به علت جنس قوی و توانایی مردانه و کمتر احساسی بودنشان نسبت به زنان نیازی به شنیدن تشکر ندارند، بلکه برای هر کار و تلاشی که برای شما و زندگی مشترکتان انجام می‌دهند از او تشکر کنید و نگویید که او به وظیفه‌اش عمل کرده و احتیاج به تشکر نیست. از همسرتان تشکر کنید و به وی بفهمانید که قدردان زحمات او هستید. هر مرد هر قدر قوی باشد و احساسات خود را به ظاهر بروز ندهد، در درون خود دوست دارد که همسرش از کار‌ها و خدمات او تشکر کند و تلاش او هر چند کوچک در زندگی مشترکشان دیده شود. می‌توانید از همسرتان با بیان جملات ساده و با لحن بسیار با احساس تشکر کنید.

مثلاً از او به خاطر اینکه شما را هر روز صبح به ایستگاه می‌رساند تشکر کنید. هنگام خرید برای منزل از او تشکر کنید که با وجود خستگی‌هایش خرید خانه را انجام داده است. امام سجاد (ع) می‌فرمایند: «روز قیامت خداوند متعال به بعضی از بندگانش می‌فرماید آیا شکر فلان کس را به جا آوردی؟ عرض می‌کند پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم. خداوند می‌فرماید، چون شکر او را به جا نیاوردی شکر مرا هم به جا نیاورده‌ای. شکرگزارترین شما در پیشگاه خداوند کسی است که از نعمت‌ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و تشکر را به عمل می‌آورد.»

از نیاز‌های روحی مردانه که باید برآورده شود این است که او باید بداند در نگاه شریک زندگی‌اش بهترین مرد دنیاست و تکرار نشدنی و بی‌نظیر است. مهم است که همسرتان بداند در نگاه شما قوی و قابل اتکاست و دنیای شما با همه افراد و داشته‌هایتان بدون او یک حامی مهربان ناقص است.

همیشه به تو افتخار می‌کنم
در موقعیت‌های مختلف به همسرتان نشان دهید که به او افتخار می‌کنید و همواره به او در مقابل دیگران نیز نشان دهید که همسرتان بهترین در دنیاست. برخی مواقع بسیار ساده به او بگویید که به او افتخار می‌کنید و پازل خوشبختی‌تان با حضور او کامل شده است. در مقابل دیگران بگویید که به همسرتان افتخار می‌کنید. این جمله شما حس غرور همسرتان را در دلش شعله‌ور می‌کند. به ویژگی‌های مثبت شوهرتان دقت کنید. آن‌ها را بیان کنید و به آن‌ها ببالید.

هدیه‌ای را که گرفتی خیلی دوست دارم
اگر همسرتان برای شما هدیه گرفت با باز کردن هدیه و بیان اینکه چقدر این هدیه را دوست دارید و این همان چیزی است که می‌خواستید یا مدت‌هاست در فکر داشتن آن بودید همسرتان را ذوق زده کنید. با این کار او برای تهیه کادو بیشتر ترغیب خواهد شد. مهم نیست که آیا از این هدیه خوشتان آمده یا نه یا ارزش مادی کمی دارد یا زیاد، به هر حال از او تشکر کنید. قبل از رسیدن ایام خاص درباره چیز‌هایی که دوست دارید داشته باشید به او بگویید تا او برای خرید از ایده‌های شما کمک بگیرد.

از صحبت کردن با تو همیشه لذت می‌برم
همواره برای صحبت کردن با همسر خود زمان بگذارید و به او یادآوری کنید که از صحبت با او بسیار لذت می‌برید. به همسرتان بگویید: «تو شنونده‌ای عالی برای حرف‌های من هستی.» به این صورت همسرتان به نقش حامی و پشتیبان خود در زندگی پی می‌برد. به او بگویید: «خیلی خوش تیپی، خیلی باحالی، خیلی شیطونی و...» به کار بردن این کلمات با رعایت ادب و احترام باعث عمیق‌تر شدن صمیمیت از نظر همسرتان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha