شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 285297

حتما شما هم در اطرافیان خود با افرادی مواجه هستید که بنابر دلایل پزشکی ملزم به استفاده از لنزهای طبی هستند این در حالی است که برخی نیز به دلیل آن که از رنگ چشم‌های خود راضی نیستند به طور مداوم از لنزهای تماسی زیبایی استفاده می‌کنند، اما آیا از عوارض آن آگاه هستند؟ نکته بسیار مهم این است که آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های فروش لوازم آرایشی و... به هیچ عنوان مبادی معتبری برای خرید لنز چشمی نیستند.

نکاتی برای استفاده از لنز چشمی

سلامت نیوز: حتما شما هم در اطرافیان خود با افرادی مواجه هستید که بنابر دلایل پزشکی ملزم به استفاده از لنزهای طبی هستند این در حالی است که برخی نیز به دلیل آن که از رنگ چشم‌های خود راضی نیستند به طور مداوم از لنزهای تماسی زیبایی استفاده می‌کنند، اما آیا از عوارض آن آگاه هستند؟ نکته بسیار مهم این است که آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های فروش لوازم آرایشی و... به هیچ عنوان مبادی معتبری برای خرید لنز چشمی نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، استفاده از لنزهایی که برای اولین بار و فقط برای شما از بسته‌بندی خارج می‌شود بسیار دارای اهمیت است؛ به همین دلیل اگر از مصرف نکردن لنز توسط افراد دیگر اطمینان ندارید هرگز آن ها را در چشم‌های خود قرار ندهید. 

در هنگام استفاده از لنز تماسی و پیش از گذاشتن آن روی چشم حتما باید دست‌ها به خوبی با آب و صابون شسته شود و تنها کسی می‌تواند لنز را در چشم قرار دهد که این فرایند را به خوبی یاد داشته باشد.

 توجه به این نکته که حداکثر زمان استفاده از لنز تماسی تنها هشت ساعت است و حتما باید هنگام خواب لنز را از چشم خارج کرد، بسیار ضروری است.در صورت ایجاد هرگونه قرمزی، خارش، ترشح چشمی،‌ کاهش دید یا درد چشمی پس از استفاده از لنز تماسی، فوری به اورژانس مراکز چشم پزشکی مراجعه و از خود درمانی پرهیز کنید. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید مطابق دستورات او مصرف شود و قطع خودسرانه آن به هیچ عنوان درست نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha