سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 286333

بعضی از روغن ها می تواند هر گونه خستگی و آلودگی را که در انتهای روز روی پوست پدیدار می شود از بین ببرد امروزه به دلیل تغذیه نامناسب و آلودگی هوا پوست نیاز به مراقبت بیشتر دارد و اگر تا کنون از روغن ها غافل شده اید بهتر است بدانید که بعضی از روغن ها به عنوان بهترین پاک کننده ها به شمار می آیند.از جمله این روغن های پاک کننده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاک کننده های خانگی صورت

سلامت نیوز:بعضی از روغن ها می تواند هر گونه خستگی و آلودگی را که در انتهای روز روی پوست پدیدار می شود از بین ببرد امروزه به دلیل تغذیه نامناسب و آلودگی هوا پوست نیاز به مراقبت بیشتر دارد و اگر تا کنون از روغن ها غافل شده اید بهتر است بدانید که بعضی از روغن ها به عنوان بهترین پاک کننده ها به شمار می آیند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، از جمله این روغن های پاک کننده می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

 پاک کننده صورت؛ روغن نارگیل

این روغن دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد قارچی و یک مرطوب کننده موثر است همچنین می تواند برای درمان(درماتیت آتوپیک)به کار گرفته شود. اگر پوست شما در معرض آکنه قرار داردبهتر است از روغن نارگیل اجتناب کنید، مگر این که بدانید پوست صورت تان می تواند آن را تحمل کند.سعی کنید روغن نارگیل را حدود ۳۰ ثانیه روی صورت خود ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم روی صورت خود بگذارید تا منافذ آن باز شود. 30-15 ثانیه صبر و پس از آن روغن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.  


تمیز کننده صورت ؛عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو با هم یک مرطوب کننده طبیعی و ضد عفونی کننده را به وجود می آورد که نه تنها آرامش بخش بوده بلکه پاک کننده ای مناسب برای صورت است. عسل ماده ای طبیعی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که برای جلوگیری از آکنه و کاهش سرعت روند پیری پوست کاربرد دارد. افزون بر این اگر شما به دنبال بهبود رنگ چهره خود هستید از عسل برای این کار استفاده کنید.دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیموی  تازه را با هم ترکیب کنید و پس از آن با انگشتان، یک لایه نازک از آن را روی صورت و گردن خود بمالید. مخلوط را روی پوستتان بگذارید تا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.   

 پاک کننده منافذ؛ سرکه سیب

سرکه سیب، سرکه ای است که می تواند pH پوست شما را به حالت طبیعی اش باز گرداند ورطوبت ببخشد، منافذ باز را از بین ببرد و پوست را از خشکی یا چربی زیاد نجات دهد.Ph  سرکه سیب چیزی در حدود 5.5 و بسیار نزدیک به pH مطلوب پوست انسان است. سرکه سیب را مانند یک تونر طبیعی استفاده کنید! یک قاشق سرکه سیب را با دو قاشق آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و پوستتان را با آن ماساژ دهید. اگر حس کردید که این محلول پوستتان را خشک می کند، پس از استفاده از مرطوب کننده روزانه آن را مصرف  کنید.  


 مغذی پوست؛ روغن زیتون

این ماده  منحصر به فرد می تواند یک ماده مغذی مناسب برای پوست صورت تان باشد.روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی مناسب برای پوست های خشک است و آنتی اکسیدان ها و چربی های خوب موجود در آن هم  ممکن است به کاهش رادیکال های آزاد کمک کند، این موضوع می تواند باعث التیام پوست متورم یا آفتاب سوخته شود. با ترکیب یک دوم  فنجان روغن زیتون، یک چهارم فنجان سرکه و یک چهارم فنجان آب، یک کرم شب عالی درست کنید. این کار به روشن شدن پوست و برطرف کردن لکه های تیره، کشتن باکتری ها و ایجاد پوستی صاف و روشن کمک می کند. 

ماسک پاک سازی؛ مخمر خشک

مخمر واقعا یک آنتی اکسیدان خوب برای پوست است. این ماده پوست را از آسیب های محیطی محافظت، ساختار آن را تقویت و به بازسازی سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند.یک بسته (۷ گرم) مخمر خشک، سه قطره آب لیمو و دو قاشق چای خوری آب را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا زمانی که حالت خمیری به خود بگیرد. در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید.سپس مخلوط را روی صورت خود قرار دهید و از برخورد آن با چشمتان اجتناب کنید. اجازه دهید این ترکیب 15-10 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم شست و شو دهید و با حوله خشک کنید. این ماسک بهترین ماسک صورت برای انواع پوست است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha