سلامت نیوز : روند ابتلا به اسهال و استفراغ در روزهای گرم سال به اندازه ای افزایش می یابد که بیش از یک سوم تخت های بیمارستانی در فصل گرما توسط مبتلایان به اسهال به ویژه کودکان اشغال می شود.
جعفر عادلی،‌متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل بهار و آغاز تابستان شیوع برخی از بیماری ها و نارسایی های داخلی و گوارشی افزایش می یابد که در بین این بیماری ها و مشکلات، اسهال شیوع بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در روزهای گرم سال، اسهال و استفراغ هزاران نفر را راهی بیمارستان ها می کند، تأکید کرد: در واقع روند ابتلا به اسهال و استفراغ در روزهای گرم سال به اندازه ای افزایش می یابد که بیش از یک سوم تخت های بیمارستانی در فصل گرما توسط مبتلایان به اسهال به ویژه کودکان اشغال می شود.

عادلی گفت: اسهال هزینه های مختلفی را برجای می گذارد و اغلب بیماران مبتلا به اسهال با روش های گران و پرهزینه ای همچون مایع درمانی وریدی درمان می شوند.

وی یادآور شد: آمار مرگ و میر ناشی از اسهال نیز قابل توجه است و بسیاری از کودکان نیز در نتیجه اسهال دچار سوء تغذیه می شوند.

عادلی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قابل توجه مبتلایان به اسهال و استفراغ در فصل گرما، اصلاح الگوهای غذایی به ویژه نوشیدن آب به مقدار کافی و پرهیز از قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید می تواند خطر ابتلا به اسهال را به ویژه در کودکان کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha