چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 287837

تحقیقات جدید آزمایش شنوایی نوآورانه ای را ارائه می دهد که ممکن است به افرادی که قادر به پاسخگویی نیستند، مانند نوزادان یا افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، کمک کند.

انجام تست شنوایی با نگاه کردن به چشم

سلامت نیوز: تحقیقات جدید آزمایش شنوایی نوآورانه ای را ارائه می دهد که ممکن است به افرادی که قادر به پاسخگویی نیستند، مانند نوزادان یا افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، روش های سنتی تست شنوایی شخص شامل تست های چنگال تنظیم، بررسی فاصله بلندگو و تست آستانه با صدای خالص است. این آزمایشات شامل رفلکس هایی مانند بالا بردن دست یا فشار دادن یک دکمه برای شنیدن صدای خاص است. از این طریق، متخصص می تواند تعیین کند که شخص چگونه می تواند نقاط مختلف و سطوح مختلف را بشنود.

این روش ها نیاز به پاسخی از طرف شخصی دارد که تست شنوایی را تجربه می کند. اما چگونه متخصصان می توانند شنوایی افرادی را که قادر به پاسخگویی نیستند، از جمله بزرگسالان مبتلا به سکته مغزی، افراد دارای مشکل رشد یا نوزادان را ارزیابی کنند؟

دانشمندان برای آزمایش فرضیه خود از فناوری ردیابی چشم برای بررسی افراد بزرگسال با میانگین سنی ۲۴ سال استفاده کردند که هیچ کم شنوایی نداشتند.

آزمایش کنندگان از یک دوربین فیلمبرداری مادون قرمز برای نظارت بر شرکت کنندگان در هنگام انجام تست شنوایی استاندارد استفاده کردند. در صورت شنیدن سر و صدا در فرکانس ۱ ، ۲ ، ۴ و ۸ کیلو هرتز (کیلوهرتز) به ترتیب، آنها باید دکمه ای را فشار می دادند.

در طول آزمون، شرکت کنندگان نیز مجبور بودند به صفحه رایانه ای خیره شوند.

نقطه ای روی صفحه نمایش داده شد و به دنبال آن زنگ ها در تأخیرهای تصادفی قرار گرفت که مانع از پیش بینی شرکت کنندگان در هنگام شنیدن صدا می شد.

وقتی شرکت کنندگان دیدند که نقطه به یک علامت سؤال روی صفحه تبدیل می شود، باید نشان دهند که آیا صدا را شنیده اند یا نه.

محققان حداقل ۱ ثانیه قبل از صدا و ۲ ثانیه بعد، اندازه مردمک شرکت کنندگان را ارزیابی کردند. دانشمندان اتساع مردمک شرکت کنندگان را که می تواند در نتیجه تلاش شناختی که با فشار دادن دکمه در خواست انجام می شود، حذف کردند.

اتساع مردمک شرکت کنندگان به اندازه تست های استاندارد خوب بود.

دقت شرکت کنندگان با پاسخ دکمه فشار آنها مطابقت داشت. به طور خاص، مردمک آنها در حدود ۰.۲۵ ثانیه پس از صدا شروع به اتساع کرد.

آنچه محققان فهمیدند اینکه اتساع مردمک به اندازه روش فشار دکمه حساس است.

دانشمندان در کنفرانس های تجزیه و تحلیل داده های اولیه مقاومت زیادی به این ایده داشتند که با استفاده از یک پاسخ غیر ارادی می توان به اندازه داده های دکمه مطبوعات نتیجه بگیرند. اما این مطالعه اثبات مفهومی است که این موردامکان پذیر است.

آزمایش اتساع مردمک شرکت کنندگان برای افرادی که می توانند با آزمایش کننده ارتباط برقرار کنند، چندان مفید و کارآمد نیست. ابزار این روش در آزمایش افرادی است که نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و بگویید که آیا آنها صدایی شنیده اند یا نه؟

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha