دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 288456

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه افراط و تفریط از دو جناح طب نوین و اسلامی امر پسندیده‌ای نیست و نباید یکدیگر را تقبیح کنند تاکید کرد که آتش زدن کتاب پزشکی جای تاسف دارد.

آتش زدن کتاب پزشکی جای تاسف دارد

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه افراط و تفریط از دو جناح طب نوین و اسلامی امر پسندیده‌ای نیست و نباید یکدیگر را تقبیح کنند تاکید کرد که آتش زدن کتاب پزشکی جای تاسف دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حسن نوروزی در انتقاد به اقدام یکی از فعالان طب اسلامی برای آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون، گفت: افراط و تفریط از دو جناح طب نوین و اسلامی امر پسندیده‌ای نیست و نباید یکدیگر را تقبیح کنند، ضمن اینکه اقدامات در حوزه پزشکی باید عاقلانه‌تر باشد.  


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جامعه پزشکی باید رفتار منطقی‌تری داشته باشد، چرا که هم طب نوین و هم طب سنتی و اسلامی جایگاه خود را دارند و هر دو طرف باید احترام یکدیگر را رعایت کنند.


وی تصریح کرد: آنچه مسلم است طب نوین، سنتی و اسلامی مکمل یکدیگر هستند و هیچ کدام را نمی‌توان نادیده گرفت، ضمن اینکه به نظر می‌رسد این اقدام فعالان طب اسلامی احساسی و به دلیل کم‌ توجهی به آنها صورت گرفته باشد.


طب اسلامی نمی‌تواند عمل‌ جراحی یا پیوند اعضا انجام دهد
نوروزی خاطرنشان کرد: البته آیت‌الله تبریزی هم شخص محترمی است، کما اینکه بنده کتاب‌های وی را دارم و معتقدم فرد فهیمی است، اما این اقدام وی تندروی بوده و شاید به این علت بوده باشد که اطبای جدیدی که با وی ارتباط داشته‌اند، طب اسلامی را تقبیح کرده‌اند به همین دلیل عصبانی شده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بی‌تردید طب اسلامی نیز از ارزش والایی برخوردار است، همچنین طب سنتی دارای جایگاه درخوری است، اما طب نوین هم دارای ارزش زیادی است، چرا که انجام عمل‌های جراحی و پیوند اعضا اقدامی نیست که طب اسلامی یا سنتی بتوانند آنها را انجام دهند.


سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون تمام فعالان در حوزه‌های طب نوین، اسلامی و سنتی باید با آرامش برخورد کنند و در اقداماتشان دقیق باشند، چرا که این نوع درگیری‌های علمی مختص حوزه است که بعد هم با یکدیگر آشتی می‌کنند، اما آتش زدن کتاب پزشکی جای تاسف دارد که نشان می‌دهد دو گروه اطبای نوین و اسلامی به شدت از هم عصبانی هستند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha