سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی با بیان اینکه زمین خوردگی از حوادث خطرناک برای سالمندان به شمار می آید، گفت: 85 درصد حوادث سالمندان در بیمارستانها مربوط به انواع زمین خوردگی هاست.

زهرا صفوی بیات در گفت وگو با نظام پرستاری کشور اظهار کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد از میان شمار فراوان زمین خوردگی در مراکز درمانی بیش از 10 درصد سالمندان بیشتر از یک بار به زمین می خورند و حدود 10 درصد آنها افتادنهای مرگ آور را تجربه می کنند همچنین سالانه حدود یک دوم تا دو سوم از سالمندان بستری در آسایشگاهها می افتند.

وی افزود: 40 درصد موارد سقوط افرادی با بیش  از 85 سال سن به مرگ منجر می شود و 50 درصد موارد هم به صدمات فیزیکی نظیر شکستگی، تخریب بافت نرم و عوارض شدید منتهی می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی ادامه داد: برآوردهای ایالات متحده نشان می دهد هزینه های مستقیم و غیرمستقیم افتادنها در این کشور حدود 100 بیلیون دلار است از این رو تعیین میزان خطر سقوط در سالمندان و توجه به این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

صفوی بیات با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان افتادنها در سنین سالمندی در کشور وجود ندارد، توصیه کرد: سیستم گزارش دهی مناسبی درباره میزان سقوط سالمندان در آسایشگاهها، مراکز درمانی(بیمارستانها) و حتی در سطح جامعه فراهم شود تا ضمن تعیین میزان خطر از افتادن و زمین خوردن افراد در این مراکز و در سطح جامعه جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha