با کاهش زمینه های استرس ، ورزش ، تغییر سبک زندگی ، رژیم غذایی حاوی میوه و سبزی می توان از ابتلاء به بسیاری از سرطانها جلوگیری کرد.
دکتر ابولقالسم الهیاری عضو هیئت علمی این دانشگاه با اشاره به اینکه با تشخیص به موقع و در مراحل ابتدایی سرطان می توان این بیماری را به طور کامل درمان کرد، اظهار داشت : با اجرای طرحهای غربالگری به ویژه در سرطانهای شایع کشور همچون پستان و روده بزرگ (کولون ) می توان از پیشرفت این بیماری و تبعات منفی آن جلوگیری کرد .

فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی افزود: لازم است زنان در سنین 20 تا 40 سال هر سه سال یک بار و از سن 40 سال به بالا سالانه آزمایشات لازم سرطان پستان از جمله ماموگرافی را انجام دهند و تمامی افراد برای شناسایی به موقع سرطان روده نیز از سن بالای 50 سال با مراجعه به متخصصان گوارش به طور سالانه مورد آزمایشات لازم و تصویربرداری قرار گیرند .

وی احساس وجود توده ، ترشح خونی ، وجود زخم در ناحیه پستان را از علائم بروز سرطان در این ناحیه و کاهش وزن ، دردهای شکمی و تغییر در دفع را از نشانه های سرطان روده برشمرد .

استادیار گروه هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علت بروز سرطان را تکثیر بی رویه سلولهای بدن در بافتهای خون ساز و غیر خون ساز اعلام کرد و اظهار داشت : با اجرای طرحهای غربالگری می توان بیماری سرطان را به موقع شناسایی و درمان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha