به رغم تأکید قانونگذار مبنی بر پرداخت به موقع سازمان های بیمه گر به مراکز درمانی،پس از دریافت اسناد هنوز بیمارستان های دولتی با انبوهی از مطالباتی که به موقع پرداخت نشده،مواجهند.

سلامت نیوز :به رغم تأکید قانونگذار مبنی بر پرداخت به موقع سازمان های بیمه گر به مراکز درمانی،پس از دریافت اسناد هنوز بیمارستان های دولتی با انبوهی از مطالباتی که به موقع پرداخت نشده،مواجهند.
انوشیروان محسنی بندپی،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:قانونگذار،سازمان های بیمه گر را موظف کرده تا پس از دریافت اسناد مربوطه،نسبت به پرداخت 60 درصد مطالبات اقدام و مابقی را ظرف مدت دو هفته به مراکز درمانی بپردازند و چنانچه موفق به پرداخت در زمان مقرر نشدند،ضرر و زیان را بپردازند.

وی افزود:پزشکان در بیمارستان های دولتی با تعرفه و دستمزد پایین مشغول به کار هستند و اگر همین مقدار کم نیز به موقع پرداخت نشود،انگیزه ارائه خدمات نیز پایین می آید.

بندپی،با اشاره به اینکه سازمان بیمه تأمین اجتماعی بیش از چهارماه عقب ماندگی در پرداخت ها دارد،بیان داشت:آخرین پرداخت سازمان بیمه خدمات درمانی،بهمن ماه سال گذشته بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از شهریور 89 و نیروهای مسلح از آذرماه پرداختی نداشته اند.

وی تصریح کرد:بالغ بر 150 میلیارد تومان بیمه خدمات درمانی و 300 میلیارد تومان سازمان تأمین اجتماعی،بدهی معوقه به بیمارستان های دولتی دارند و این دیرکرد پرداخت،بطورحتم در کیفیت خدمات بیمارستان ها مؤثر است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:از طرفی سازمان های بیمه گر با گذشت سه ماه از سال، هنوز تخصیص اعتبارات را نگرفته اند و در واقع شرایطی پیش آمده که پول پرداخت مطالبات را ندارند و بیمارستان ها نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha