پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 296412

ابدومینوپلاستی یك روش عمل جراحی زیبایی است كه برای حذف چربی اضافی ناحیه شكم به منظور سفت كردن عضلات و دیواره قدامی خارجی (فاسیا) شكم استفاده می‌شود.

سلامت نیوز: ابدومینوپلاستی یك روش عمل جراحی زیبایی است كه برای حذف چربی اضافی ناحیه شكم به منظور سفت كردن عضلات و دیواره قدامی خارجی (فاسیا) شكم استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این نوع عمل جراحی معمولا در بیماران مبتلا به بافت شل یا تضعیف آن پس از بارداری یا به دنبال كاهش وزن عمده استفاده می‌شود.اما افراد دارای شاخص توده بدنی بالای 35 و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و متابولیك مناسب ابدومینوپلاستی نیستند.در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی‌های احشایی در نظر گرفته شود. چربی‌های احشایی یا شكمی در بین اندام‌های بدن انباشته می‌شود كه ابدومینوپلاستی نمی‌تواند آنها را درمان كند.

اما هدف اسلیو معده یا بای‌پس معده كه از روش‌های جراحی لاغری است، درمان چاقی مفرط و بیماری‌های متابولیك همراه نظیر دیابت و فشار خون و تغییر رویه زندگی بیمار است.بیماران در هر یك از این موقعیت‌ها می‌توانند به كمك ابدومینوپلاستی شكل شكم خود را زیباتر و صاف‌تر كنند:افرادی كه در پی جراحی چاقی، ورزش و رژیم لاغری پس از كاهش وزن بسیار، دور شكم‌شان پوست‌های اضافه و نافرم آویزان شده است و دارای وزن نسبتا ثابت شده باشند.

پس از بارداری و زایمان‌های متعدد پوست و عضلات شكم كشیده و شل شده است و همچنین قصد بارداری در آینده را نداشته باشند.با این حال، خطرات و عوارض ناشی از جراحی زیبایی شكم می‌تواند جدی یا حتی تهدید‌كننده زندگی فرد باشد. هنگام تصمیم‌گیری برای انجام این جراحی حتما باید خطرات و عوارض بالقوه آن را در نظر گرفت و با توجه به آن تصمیم گرفت. از این رو باید تمام خطرات احتمالی به بیماران اطلاع داده شود. بسیاری از عوارض و خطرات با رعایت اصولی دستورالعمل پس از جراحی قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha