رئیس جمعیت حمایت از بیماران سوختگی کشور با اشاره به مرگ سالانه سه هزار نفر بر اثر سوختگی گفت: همچنین سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر بر اثر سوختگی به درمانگاه‌های کشور مراجعه می کنند.

سالانه ۲۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند

سلامت نیوز: رئیس جمعیت حمایت از بیماران سوختگی کشور با اشاره به مرگ سالانه سه هزار نفر بر اثر سوختگی گفت: همچنین سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر بر اثر سوختگی به درمانگاه‌های کشور مراجعه می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد جواد فاطمی در نشست رونمایی از کتاب «پیشگیری از سوختگی، داستان موفقیت عبرتهایی که گرفتیم» که در محل جمعیت برگزار شد، افزود: هزینه های درمانی ناشی از سوختگی کمرشکن است، بطوریکه سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به بودجه کشور تحمیل می شود.

وی ادامه داد: افراد زیادی در کشور بر اثر سوختگی های ناشی از وسایل برقی الکتریکی و غیره دچار آسیب شدید می شوند که چندین عمل جراحی نیز آنها را به حالت اولیه بر نمی گرداند.فاطمی افزود: به عنوان مثال دانش آموزانی که در حادثه شین آباد دچار سوختگی شدند تاکنون بالای دو میلیارد تومان برای هزینه های رفت و آمد و اعمال جراحی آنها صرف شده و نتیجه قابل قبولی نگرفتند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ۶۵ درصد افرادی که دچار برق گرفتگی می شوند دچار قطع عضو شده و این حادثه در گروه سنی مردان میانسال شایع است.وی تصریح کرد:سوختگی ناشی از مایعات داغ و سهل انگاری مراقب یا والدین نیز در کودکان بسیار شایع است.

فاطمی افزود: آموزش، مهندسی و اجبار سه اصل مهم در پیشگیری است اگر حوادثی مانند پلاسکو، دانش آموزان شین آباد، کلینیک سینا اطهر و غیره درست به اصول ایمنی آنها توجه می شد و افراد نیز آموزش دیده بودند دچار سوختگی نمی شدند یا فوت نمی کردند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید به اصول ایمنی منزل و مسوولان به اصول ایمنی نهادها بسیار توجه کنند تا شاید حوادث ناگوار و تحمیل هزینه های هنگفت به کشور نشویم.فاطمی افزود: باید محتوای پیشگیری از سوختگی که توسط انجمن تهیه شده در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود و لازم است آموزش و پرورش و سایر نهادها امری پیشگیری از سوختگی را در اولویت قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha