مواد غذایی نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت بدن دارند و البته باید بدانیم که در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر بگیریم؛ چراکه مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرف دیگر، بدن زنان به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نیازمند است که این ویتامین‌ها در برخی از مواد غذایی ساده مثل ماهی چرب، لوبیا سیاه و شیر و ماست به خوبی یافت می‌شود.

سلامت نیوز:مواد غذایی نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت بدن دارند و البته باید بدانیم که در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر بگیریم؛ چراکه مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرف دیگر، بدن زنان به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نیازمند است که این ویتامین‌ها در برخی از مواد غذایی ساده مثل ماهی چرب، لوبیا سیاه و شیر و ماست به خوبی یافت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،در این اینفوگرافیک به تعدادی از این مواد غذایی ساده اما مهم و خواص آن‌ها برای بدن اشاره شده است.


منبع : مدیکال دیلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha