سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 297470

حمام روزانه برای زنان باردار و جنین، آرامش‌بخش و دوای درد عضلات خسته او در این دوران است به شرط این که در مدت زمان، دفعات و دمای آب تعادل درنظر گرفته شود.

بایدها و نبایدهای حمام کردن در دوران بارداری

سلامت نیوز: حمام روزانه برای زنان باردار و جنین، آرامش‌بخش و دوای درد عضلات خسته او در این دوران است به شرط این که در مدت زمان، دفعات و دمای آب تعادل درنظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به علت تغییرات پوست در این دوران، دفع مواد زاید پوستی بیشتر می‌شود که با استحمام روزانه سلول‌های مرده چربی رفع و منافذ پوست باز می‌شود. ضمن این‌که حمام برای زنان باردار خواب راحت به ارمغان می‌آورد و حرکات شدید جنین در رحم را آرام می‌کند. کافی است با رعایت چند قانون ساده، حمام روزانه دلچسب و بی‌خطری  را البته با مشورت پزشک‌تان تجربه کنید. 

 از آن‌جا که دمای بدن به‌طور طبیعی حدود 37 درجه سانتی گراد است، گرمی و سردی باید معتدل و کمتر از درجه حرارت بدن باشد. حمام با آب بسیار گرم به‌خصوص در سه ماه اول در روند بارداری مشکل ایجاد می کند و باعث خستگی می‌شود. برای اندازه‌گیری و تنظیم دمای آب می‌توانید از دماسنج مخصوص حمام کودک که بعد از بارداری هم به آن نیاز خواهید داشت استفاده‌کنید.بیشتر از 15- 20 دقیقه در حمام نمانید.

ماندن بیش از حد باعث گرم شدن و افزایش دمای درونی بدن مادرمی شود که  خود کاهش جریان خون به جنین و افزایش میزان استرس در اورا به دنبال خواهد داشت. برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌هاهم در ماه‌های پایانی در وان آب خیلی گرم و به مدت طولانی نمانید.  از کفپوش‌های مخصوص یا یک حوله کهنه برای لیز نخوردن در کف وان یا حمام استفاده کنید. قرار دادن یک صندلی پلاستیکی هم برای رفع خستگی یا سرگیجه احتمالی در گوشه‌ای از حمام فراموش نشود.  از مواد شوینده غیرشیمیایی و ارگانیک که به آن‌ها حساسیت ندارید و لیف‌های نرم‌تر استفاده کنید.

توصیه می‌شود در دوران بارداری از  روغن‌های حمام که ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک، زایمان زودرس یا حتی سقط جنین شود استفاده نکنید. اغلب اسکراب‌های بدن حاوی نمک اپسوم است که باعث خشکی و از دست دادن رطوبت طبیعی بدن شما می‌شود. اگر اصرار به استفاده از این اسکراب‌ها دارید انواع خانگی یا ارگانیک آن را مصرف کنید. 

اگر احساس گرما، قرمزی پوست یا تعرق بیش از حد کردید بلافاصله از وان یا حمام خارج شوید و با نوشیدن آب، بدن‌تان را خنک کنید. گاهی فضای گرم حمام سبب سرگیجه می‌شود بنابراین قبل از رفتن به حمام، خود را با نوشیدن مایعات هیدراته کنید یا یک بطری آب همراه خود به داخل حمام ببرید.مواقعی را برای حمام رفتن انتخاب کنید که فرد دیگری برای کمک‌ به ورود و خروج شما به حمام یا هر کمک دیگر در خانه باشد به‌ویژه اگر در ماه‌های چالش‌برانگیز آخر و روزهای سنگینی وزن خود به‌سر می‌برید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha