پیاز قرمز باعث شیوع یک بیماری در ۳۰ ایالت آمریکا و ابتلای ۴۰۰ نفر شد.

پیاز باعث شیوع یک بیماری در ۳۰ ایالت آمریکا شد

سلامت نیوز: پیاز قرمز باعث شیوع یک بیماری در ۳۰ ایالت آمریکا و ابتلای ۴۰۰ نفر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جماران، شبکه تلویزیونی « سی بی اس» آمریکا اعلام کرد که ۴۰۰ نفر در بیش از ۳۰ ایالت به بیماری«سالمونلا» مبتلا شدند.

سازمان غذا و داروی آمریکا( وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا) پیاز قرمز که شرکت بین المللی«تومسون» که مقر آن در ایالت کالیفرنیا است، می کارد را به عنوان منبع احتمالی بیماری روده ای حاد تشخیص داده است.

قرار است به دلیل خطر انتقال عامل بیماری همه انواع پیاز قرمز،سفید، زرد و شیرین که چه بسا در کنار مقادیر زیادی از پیاز قرمز انبار شده است و احتمالا به سالمونلا مبتلاست، جمع شود.

به گفته مرکز فدرال مبارزه و پیشگیری از بیماری ها تا کنون ۳۹۶ مورد ابتلا به سالمونلا در ایالات متحده آمریکا ثبت شده است و ۶۰ نفر نیز روانه بیمارستان شده اند؛ اگر چه تا کنون مورد فوتی ثبت نشده است.

این شبکه تلویزیونی تأکید کرد که در کانادا نیز شیوع این بیماری روده ای که احتمالا با ایالات متحده آمریکا مرتبط است ثبت شده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت بیشتر موارد بیماری سالمونلا خفیف هستند و در بیشتر موارد بیماران بدون درمان خاصی بهبود پیدا می کنند ولی در برخی موارد به ویژه در کودکان و بزرگسالان حاد است و می تواند جان آنها را تهدید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha