استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : پدر و مادر نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات رفتاری در کودکان دارند .

سلامت نیوز : استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : پدر و مادر نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات رفتاری در کودکان دارند .
 دکتر پیمان هاشمیان عضو هیئت علمی این دانشگاه  تشویق های نادرست ، محبت اضافه ، حق حساب گرفتن توسط کودک ، عدم توجه والدین به رفتارهای خوب کودک ،مستقیم دستور دادن ، برچسب زدن اشتباه به جای توصیف رفتار ، استفاده نادرست از تنبیه ، استرس در بین والدین ، روابط نامناسب پدر و مادر و استفاده نامتناسب از رسانه های جمعی را از جمله علل بروز مشکلات رفتاری در کودکان بیان کرد .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه والدین نقش مهمی در فرزند پروری و پیشگیری از مشکلات رفتاری  کودک دارند، اظهار داشت : ایجاد حس مسئولیت پذیری در کودک ، تقویت اعتماد به نفس ، استفاده از لحظات در کنار هم بودن و لذت بردن از آن ، خوب شنیدن صحبتهای کودک ، آشنا کردن کودک به قانون خانه ، دادن آزادی مناسب به کودک و گاهی همبازی شدن با وی از نشانه های پدر و مادر خوب بودن است.
فوق تخصص روانپزشکی اطفال افزود : والدین می توانند با در آغوش گرفتن کودک ، لمس موهای او، شریک شدن در بازیهایش، حفظ ارتباطات دوستانه  وعشق ورزیدن، افکار مثبت را به فرزند خود القاء کنند و به او بفهمانند که هیچ مشکلی وجود ندارد که به اتفاق هم نتوانند آن را حل کنند .
دکتر پیمان هاشمیان با اشاره به اینکه با تعیین مقررات  کم ، منصفانه، آسان و  قابل اجرا در خانه می توان فرزند را علاوه بر سهیم کردن در امور قانون مدار تربیت کرد، تأکید کرد: والدین می توانند انتظارات خود را با ایجاد جلب توجه کودک به وی بگویند و فرصت دهند تا کارش را انجام دهد که در صورت همکاری امتیاز و در صورت پیروی نکردن از تنبیه های مجاز استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha