سلامت نیوز : متخصص پوست و مو گفت: استفاده مكرر از رنگ مو برای آرایش موها، احتمال ابتلا به سرطان پوست را در افراد افزایش می دهد.
 
دكترحمید رضا حمیدی  در گفت و گو با ایرنا افزود: مواد شیمیایی موجود در رنگ مو به مرور زمان باعث نازكتر شدن پیاز مو و تخریب بافت های سلولی پوست افراد می شود.
وی با بیان اینكه زنان نباید به صورت مكرر موهای خود را با مواد شیمیایی رنگ كنند، اظهار داشت: فردی كه اقدام به استفاده از این مواد شیمیایی كند، در طول زمان ممكن است به سرطان پوست دچار شود.
حمیدی تصریح كرد، رنگ موهای شیمیایی با طیف‌های مختلف رنگی در همه جای دنیا عرضه می شود اما غافل از آنكه استفاده از این نوع مواد، باعث ایجاد حساسیت‌ها و واكنش‌هایی روی پوست و مو می‌شود و در آینده می تواند منجر به سرطان شود.
این پزشك با اشاره به اینكه رنگ ‌موهایی كه برای روشن كردن مو استفاده می ‌شود به ساقه مو آسیب بیشتری می زند، افزود: شكنندگی، خشكی مو، بدحالتی و ریزش از عوارض استفاده مكرر از رنگ مو است.
حمیدی به شهروندان توصیه كرد، بهتر است برای رنگ كردن مو از مواد گیاهی استفاده كنند زیرا تركیبات موجود در این مواد از عصاره های گیاه تهیه شده و به مو صدمات كمتری وارد می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha