سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 300890

فعالیت بدنی برای بدن مفید است اما به نظر می رسد برای مغز نیز مفید باشد . دانشمندان علوم اعصاب از دانشگاه ژنو تحقیقی را انجام دادند که در آن عملکرد حافظه را پس از ورزش ارزیابی کردند و دریافتند که یک جلسه تمرین بدنی فشرده به اندازه ۱۵ دقیقه با دوچرخه حافظه را بهبود می بخشد، از جمله کسب مهارت های حرکتی جدید.

ورزش برای مغز مفید است

سلامت نیوز:  فعالیت بدنی برای بدن مفید است اما به نظر می رسد برای مغز نیز مفید باشد . دانشمندان علوم اعصاب از دانشگاه ژنو تحقیقی را انجام دادند که در آن عملکرد حافظه را پس از ورزش ارزیابی کردند و دریافتند که یک جلسه تمرین بدنی فشرده به اندازه ۱۵ دقیقه با دوچرخه حافظه را بهبود می بخشد، از جمله کسب مهارت های حرکتی جدید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تیم تحقیق گروهی متشکل از ۱۵ مرد جوان و سالم را برای انجام آزمایش حافظه تحت سه شرایط مختلف – پس از ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری متوسط ​، بعد از ۱۵ دقیقه دوچرخه سواری فشرده یا پس از یک دوره استراحت – استخدام کردند و دریافتند که عملکرد مغز بعد از دوره فشرده بهتر است.

این تمرین به این شرح بود:

 یک صفحه نمایش چهار نقطه را نشان می داد که در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند. هر بار که یکی از نقاط برای مدت کوتاهی به یک ستاره تبدیل می شد، شرکت کننده مجبور بود دکمه مربوطه را در اسرع وقت فشار دهد. این یک توالی از پیش تعریف شده و تکراری را دنبال می کند تا دقیقاً نحوه یادگیری حرکات را ارزیابی کند. این بسیار شبیه کاری است که ما انجام می دهیم، به عنوان مثال ، یاد می گیریم در اسرع وقت روی صفحه کلید تایپ کنیم. پس از یک جلسه ورزشی فشرده ، عملکرد بسیار بهتر بود.

این تیم همچنین دریافت که شرکت کنندگان هرچه سریعتر ورزش کنند، بیشتر هیپوکامپ، مرکز حافظه مغز و هسته دمی را فعال می کنند، ساختاری که در فرآیندهای حرکتی دخیل است. سطح اندوکانابینوئیدها، مولکول های کوچکی که در هنگام اعمال جسمی احساس رفاه ایجاد می کنند، رابطه مشابهی داشتند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha