سلامت نیوز : سمینار عفونت در بیماری های کلیه 29 تا 31 مرداد در تالار امام، بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.
دکتر گتمیری، معاون آموزش مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سمینار امسال با ارائه 47 سخنرانی برگزار می شود، این سخنرانی ها در قالب دو جلد کتاب تحت عناوین عفونت های ادراری و بیماران دیالیزی و پیوند کلیه به شرکت کنندگان ارایه می شود.
وی گفت:‌این سخنرانی ها توسط 40 نفر از نفرولوژیست ها و هفت سخنرانی نیز توسط سایر تخصص ها ارایه می شود، این سمینار دارای 12 امتیاز بازآموزی است.
* نزدیک به هفت میلیون نفر مبتلا به نارسایی کلیه هستند
دبیر اجرایی این سمینار با هشدار به اینکه نزدیک به هفت میلیون نفر در کشورمان مبتلا به درجات مختلف نارسایی کلیه هستند و 80 درصد آن ها از بیماری خود اطلاعی ندارند، تصریح کرد:‌ نارسایی کلیه دارای پنج مرحله است، افرادی که در مرحله یک تا چهار هستند بیماری بدون علامت دارند.
این فوق تخصص نفرولوژی اظهار کرد: عفونت ادراری در جمعیت عمومی شایع بوده و در افراد مبتلا به نارسایی کلیه به ویژه نارسایی کلیه پیشرفته نیاز به ملاحظات بیشتری از طرف جامعه پزشکی دارد.
گتمیری، با بیان اینکه به دلیل بی علامت بودن نارسایی کلیه تمام افراد باید تحت مشاوره قرار گیرند، افزود: به دلیل هزینه بر بودن آزمایش ها جهت تشخیص نارسایی کلیه مشاوره پزشک جهت تشخیص کافی است و فقط افراد در معرض خطر مانند افراد دیابتی، افراد مبتلا به فشارخون، چربی خون بالا، افراد چاق، سیگاری تحت آزمایش قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha