شست و شوی صورت، این کاری است که شما احتمالاً هر روز انجام می‌دهید، اما آیا مطمئن هستید که روش درستی را برای تمیز کردن پوست صورت خود انتخاب کرده‌اید؟ در اینجا به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید پوست خود را شفاف و سالم نگهدارید.

۷ قانون در شستن صورت، تا پوستی سالم داشته باشیم

سلامت نیوز: شست و شوی صورت، این کاری است که شما احتمالاً هر روز انجام می‌دهید، اما آیا مطمئن هستید که روش درستی را برای تمیز کردن پوست صورت خود انتخاب کرده‌اید؟ در اینجا به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید پوست خود را شفاف و سالم نگهدارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، جاشوا زایچنر، مدیر تحقیقات آرایشی و بالینی در بخش پوست می گوید: شستن صحیح صورت فواید زیادی دارد. با پاک کردن آلودگی‌ها از روی پوست صورت، می‌توانید از بروز آکنه جلوگیری کنید. همچنین این شست و شوی صحیح مانع از تلاش رادیکال‌های آزاد ناشی از ذرات معلق در هوا که پیری زودرس را همراه دارند، می‌شود.علاوه بر اینکه، با شستن صورت، سلول‌های مرده‌ای که باعث تیرگی پوست می‌شوند، از بین می‌روند و شما پوست سالم‌تر و درخشان‌تری خواهید داشت. اگر پوستی سالم می‌خواهید، این چند قانون ساده را هنگام شست‌وشو، رعایت کنید.

۱- پاک‌کننده مناسب خود را انتخاب کنید

پاک‌کننده مناسب برای پوست شما ممکن است با آنچه خواهر یا دوستتان استفاده می‌کند، فرق داشته باشد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده و بدون کف استفاده کنید زیرا مواد کف‌کننده‌ای که در این پاک‌کننده‌ها استفاده می‌شود، پوست را خشک‌تر می‌کند. اما اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است یک پاک‌کننده کف‌دار یا اسید سالیسیلیک برای شما بهترین انتخاب باشد چرا که پوست شما نیاز به یک تمیزکننده عمیق‌تر دارد و سالیسیلیک اسید نیز به حذف چربی کمک می‌کند.

۲- صورت خود را با آب داغ نشویید

صورت خود را با آب خنک یا ولرم بشویید، به خصوص اگر پوست حساس یا خشکی دارید. آب گرم منجر به برافروختگی صورت و شعله ور شدن آن می شود. همچنین چربی لازم برای پوست را به طور کامل پاک می‌کند و این کار باعث خشک‌تر شدن پوست شما می‌شود.

۳- صورت خود را دو بار در روز بشویید

صورت خود را دو بار در روز، پس از بیدار شدن و قبل از خواب بشویید. حتی اگر در شستن صورت در ابتدای صبح تنبلی می‌کنید، باید بدانید که رفتن به رختخواب با پوست تمیز یک امر ضروری است. اگر قرار است صورت خود را فقط یک بار بشویید، عصر پس از آمدن به خانه زمان مناسبی است تا آلودگی‌ها از پوستتان پاک شود.

۴- تصور نکنید باید از تونر استفاده کنید

پاک‌کننده‌های امروزی بسیار موثرتر از گذشته هستند، بنابراین برای تمیز کردن آلودگی‌ها و چربی از روی پوست لازم نیست از تونر استفاده کنید. زمانی نیاز به تونر دارید که احساس کنید شوینده شما به تنهایی کارایی لازم را ندارد.


۵- پوست خود را ماساژ دهید

بهترین زمان برای یک ماساز سبک صورت، وقت شستن آن است. انگشتان‌تان را به آرامی روی پوست حرکت دهید و اجازه دهید تا گردش خون در زیر پوست انجام شود و آلودگی‌ها از میان منافذ پوست خارج شوند.

۶- از حوله تمیز مخصوص صورت استفاده کنید

پاکسازی فراتر از شستن صرف است! قبل از شروع به شستن صورت، دستان خود را کاملا بشویید. از حوله دست یا حوله دیگران برای خشک کردن صورت استفاده نکنید و هنگام خشک کردن صورت، به جای مالیدن حوله بر پوست، حوله را به آرامی روی صورت بگذارید و بردارید.

۷- پس از پاکسازی از مرطوب کننده استفاده کنید

پوست شما قرار است تمیز شود اما لازم نیست تمام چربی‌های ضروری برای پوست هم از بین برود. پس از شست و شو، از یک مرطوب‌کننده آبرسان سبک استفاده کنید. اگر از داروهای آکنه یا محصولات ضد پیری مانند رتینول استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود داروها را بعد از مرطوب‌کننده، استفاده کنید.

منبع: every day health


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha