سلامت نیوز : كارشناسان بهداشت عمومی و تغذیه در آمریكا اعلام كردند تركیب نمك زیاد و پتاسیم كم در رژیم غذایی می‌تواند عواقب جدی و حتی كشنده داشته باشد.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان معتقدند بزرگسالان آمریكایی كه رژیم غذایی آنها حاوی مقادیر زیادی نمك و سطح پایین پتاسیم است دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی قرار دارند. این مطالعه كه در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده همچنین حاكیست افرادی كه در رژیم غذایی روزانه آنها سدیم زیاد و پتاسیم كم وجود دارد، 50 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریها و مشكلات مختلف قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، برای دستیابی به این نتایج كارشناسان مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در آتلانتا، دانشگاه ایموری در آتلانتا و دانشگاه هاروارد در كمبریج، اطلاعات حاصل از مطالعه ملی سلامت و بررسی تغذیه را مورد استفاده و تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.

به گفته این كارشناسان، در حال حاضر مردم آمریكا دو برابر مصرف توصیه شده روزانه نمك را در رژیم غذایی خود استفاده می‌كنند. مواد غذایی حاوی پتاسیم شامل ماست، شیر، میوه، و سبزی مثل سبزیجات برگ پهن، انگور، توت سیاه و تمشك، هویج، سیب‌زمینی و نیز مركبات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha