شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 303384

یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص میوه خرمالو گفت: این میوه نارنجی رنگ در کنار سایر خواص سرشار از بتاکارتن است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

خواص «خرمالو» را بشناسیم

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص میوه خرمالو گفت: این میوه نارنجی رنگ در کنار سایر خواص سرشار از بتاکارتن است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر،سید ضیاالدین مظهری، در خصوص خواص میوه خرمالو  افزود: خرمالو با رنگ نارنجی سرشار از بتاکارتن است که منبع بسیار خوبی به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و همچنین تقویت ریه‌ها است.


این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه میوه خرمالو میل به شیرینی بدن را به اندازه بسیار خوبی تامی ن می‌کند، گفت: این میوه با شیرینی متناسبی که دارد میل به خوردن و دریافت شیرینی جات را برای بدن تأمین می‌کند و از این نظر مانع از مصرف خوراکی‌های مضرر می‌شود بنابراین می‌تواند میان وعده بسیار مناسبی به خصوص برای کودکان باشد چراکه سبب ترشح سریع انسولین نمی‌شود و قند خون را در حد مناسبی نگه می‌دارد.


وی بیان کرد: میوه خرمالو سرشار از پتاسیم و منیزیم است که در سیستم تجزیه و هضم غذا نقش مهمی را ایفا می‌کند همچنین این میوه غنی از فیبر بوده و کالری کمی دارد به همین دلیل می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. به طور کلی توصیه می‌شود با توجه به خواستگاه طبیعی و آب و هوایی هر فصل به خصوص در فصل سرما تا حد متناسبی از میوه‌های آن فصل بهره مند بوده چرا که با مصرف میوه‌هایی مانند خرمالو که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود می‌توان به راحتی با بسیاری از بیماری‌ها مقابله کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha