گاهی اوقات از روی محبت، جملاتی به همسر خود می‌گوییم که اثرات مخرب بر رابطه‌ی ما دارند. در ادامه با این جملات و اثرات آنها آشنا می‌شویم.

بدترین جملاتی که ممکن است به همسر خود بگویید

سلامت نیوز: گاهی اوقات از روی محبت، جملاتی به همسر خود می‌گوییم که اثرات مخرب بر رابطه‌ی ما دارند. در ادامه با این جملات و اثرات آنها آشنا می‌شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، زن و مرد باید به نقاط جاذبه خود برای همسرشان توجه نمایند و هر دو برای رابطه‌ای زنده و بهتر تلاش کنند. گاهی اوقات برخی از جملات ابراز محبت، نقاط جاذبه‌ ما را در چشم همسرمان تضعیف می‌کنند. شاید نادانسته بارها این جملات را در دیالوگ‌ با همسر خود در میان گذاشته باشیم؛ اما به جای ایجاد محبت و صمیمیت بیشتر ممکن است موجب تغییر دیدگاه او به ما شود و پس از مدتی ما را فردی محتاج و وابسته ببیند. این موضوع به شخصیت مستقل ما، ضربه‌های جدی وارد می‌کند و هر چند که از لحاظی روحی و شخصیتی قوی و استوار باشیم، همسرمان از حرف‌هایمان سو برداشت می‌کند. به مرور زمان این جملات باعث شکاف‌های عاطفی و احساسی بین ما و شریک زندگی‌مان می‌شود. در ادامه «ایرنا زندگی» شما را با جملاتی که نباید به همسر خود بگویید آشنا می‌کند.

۱. « تو فقط مال منی»

این جمله را در اوایل آشنایی و شروع زندگی به همسر خود نگویید؛ زیرا حسی همچون وابستگی محض می‌دهید. باید بدانید که هر فردی برای خود نیاز به فضای شخصی دارد و جمله‌ی «تو فقط مال منی» به معنای به رسمیت نشناختن فضای شخصی و آزادی فردی همسرتان است. شاید احساس ترس را در وجود او بیندازید.

۲. «تو زندگی منو نجات دادی»

گاهی اوقات کسی به معنای واقعی، زندگی ما را حفظ می‌کند و از خطری که در کمین جان ما است نجات‌مان می‌دهد؛ ولی وقتی به همسر خود این جمله را می‌گویید به او غیر مستقیم القا می‌کنید که موجودی ناتوان و ضعیف هستید و بدون او، نمی‌توانستید به حیات خود ادامه دهید.

۳. «من دنیا را بدون تو نمی‌خواهم»

گاهی اوقات با احترام متقابل احساس ارزشمند بودن را به همسر خود می‌دهید. گاهی این موضوع را می‌خواهیم با جملات عاشقانه بیان کنیم که به اشتباه، جمله‌ی «من دنیا را بدون تو نمی‌خواهم» را انتخاب می‌کنیم. این جمله به معنای زیر سوال‌ بردن کلیه دستاوردهای شخصی قبل از ازدواج است که نشان می‌دهد شما هنر و دستاوردی قبل از ازدواج با همسرتان نداشتید و نخواهید داشت.

۴. «تو مرا کامل کردی»

هر جمله‌ای که بر دوش شریک زندگی‌تان بار اضافی بیندازد ممنوع است. این جمله احساس ناتمام و ناقص بودن شما را به همسرتان می‌رساند. هیچ انسانی بدون ایراد نیست و تعاریف «کامل بودن» در حوزه‌ درک افراد مختلف، متفاوت است. بنابراین سعی کنید که بی دلیل خود را ایراد دار نشان ندهید.

منبع: بست لایف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha