بر اساس یک مطالعه جدید، اضطراب با افزایش سرعت پیشرفت اختلال شناختی خفیف و تبدیل شدن به بیماری آلزایمر مرتبط است.

اضطراب روند بیماری آلزایمر را سرعت می بخشد

سلامت نیوز: بر اساس یک مطالعه جدید، اضطراب با افزایش سرعت پیشرفت اختلال شناختی خفیف و تبدیل شدن به بیماری آلزایمر مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بیماری آلزایمر یک بحران جدی سلامت در جهان است. شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از دو برابر شده و در حال حاضر پنچمین علت اصلی مرگ در بین افراد بالا ۶۵ سال است.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر ابتدا از اختلال شناختی خفیف رنج می‌برند و روند کاهش توانایی‌های شناختی مانند حافظه و مهارت‌های فکری سریع‌تر از آن است که به طور معمول با پیری همراه است. اضطراب در بیماران با اختلال شناختی خفیف همواره مشاهده شده است، اگرچه نقش آن در پیشرفت بیماری به خوبی شناخته نشده است.

«ماریا ویتوریا سامپیناتو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای جنوبی، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که کاهش حجم برخی نقاط مغز فاکتور پیش بینی کننده روند پپیشرفت بیماری آلزایمر است.»

این مطالعه شامل ۳۳۹ بیمار با میانگین سنی ۷۲ سال بود. هر یک از این افراد در ابتدا مبتلا به اختلال شناختی خفیف بودند. ۷۲ نفرشان دچار آلزایمر شدند درحالیکه در ۲۶۷ نفر باقیمانده، شرایط ثابت باقی مانده بود.

محققان مشاهده کردند بیماران مبتلا به اختلال شناختی خفیف با علائم اضطراب، سریع‌تر از افراد فاقد اضطراب به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

محققان معتقدند ارتباط بین علائم اضطراب و پیشرفت سریع‌تر آن به بیماری آلزایمر فرصتی برای بهبود غربالگری و مدیریت بیماران دارای نقص شناختی خفیف زودهنگام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha