با سرد شدن هوا موارد ابتلا به سرماخوردگی و سرفه کردن ناشی از آن بیشتر شایع می‌شود بنابراین خودداری از مصرف برخی انواع خوراکیها هنگام سرماخوردگی و سرفه کردن توصیه میشود.

خوراکی‌هایی که هنگام سرماخوردگی توصیه نمی‌شود

سلامت نیوز:با سرد شدن هوا موارد ابتلا به سرماخوردگی و سرفه کردن ناشی از آن بیشتر شایع می‌شود بنابراین خودداری از مصرف برخی انواع خوراکیها هنگام سرماخوردگی و سرفه کردن توصیه میشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با سرد شدن هوا و تغییرات آب و هوایی بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مدتی زمان نیاز است تا بدن با وضعیت جدید سازگار شود. به همین دلیل دقت در نوع مواد غذایی مصرفی کمک می‌کند تا از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه کردن جلوگیری یا از شدت آن کاسته شود.

سایت pledgetimes به برخی از انواع خوراکی که مصرف آن‌ها برای مبتلایان به سرماخوردگی و افرادی با علائم سرفه توصیه نمی‌شود، اشاره کرده است:

غذاهای سرخ شده: مواد غذایی سرخ شده نه تنها موجب افزایش وزن می‌شوند بلکه می‌تواند علائم سرفه و سرماخوردگی را تشدید کند. روغن و چربی موجود در این مواد غذایی تولید کننده مخاط است که هنگام سرماخوردگی و سرفه کردن افزایش می‌یابد. توجه به مصرف مواد غذایی سالم و تقویت ایمنی از تشدید این شرایط جلوگیری می‌کند.

شیر: مصرف شیر برای بهبود وضعیت سلامت مفید است اما هنگام سرماخوردگی و وجود علائم سرفه می‌تواند مشکل ساز باشد همچنین مصرف دیگر انواع لبنیات می‌تواند مشکل‌ساز باشد چرا که عامل تولید مخاط بیشتر در بدن است. به همین دلیل مصرف این مواد غذایی پس از بهبود سرماخوردگی و سرفه توصیه می‌شود.

کافئین: خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای و نوشابه موجب تولید مخاط می‌شوند همچنین مصرف این نوع از خوراکی‌ها سرماخوردگی و سرفه را تشدید و سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.

مواد قندی و شیرینی: این نوع از خوراکی‌ها موجب التهاب شدید در بدن می‌شود و با تضعیف سیستم ایمنی عارضه سرماخوردگی و سرفه را تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha