یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از ممنوعیت پرواز از مبدا ایران به ۳۲ کشور و برعکس خبر داد.

پرواز از ۳۲ کشور به ایران ممنوع شد

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از ممنوعیت پرواز از مبدا ایران به ۳۲ کشور و برعکس خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محمدحسن ذبیخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، پذیرش مسافر از کشورهای پرخطر به ایران ممنوع شد.

وی افزود: وضعیت پذیرش مسافران کشورهای با شرایط ویژه؛ مسافران مستقیم یا غیرمستقیم به مقصد ایران که ظرف حداکثر دو هفته قبل از موعد سفر، بیش از ۴ ساعت در یکی کشورهای  انگلستان، آفریقای جنوبی، آنگولا، آرژانتین، بولیوی، بوساوانا، برزیل، بوروندی، کیپ ورد، شیلی، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، اسواتینی، گینه فرانسوی، لسوتو، گویان، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، پاناما، پاراگوئه، پرو، رواندا، سیشیل، سورینام، تانزانیا، اوروگوئه، ونزوئلا، زامبیا، زیمباوه اقامت داشته اند، تا اطلاع  ثانوی امکان ورود به ایران را ندارند و پذیرش آنها در فرودگاه کشور مبدا ممنوع است.

ذیبخش تصریح کرد: تمام اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست PCR منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری، پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند. هزینه انجام این تست هم بر عهده مسافر است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با تشریح آخرین الزامات بهداشتی برای ورود به ایران از طریق مرز هوایی گفت: تمام اتباع ایرانی و خارجی (بالای ۸ سال) اعم از عادی، دیپلمات و .... که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست PCR از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری، پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند.

وی افزود: مسافران باید فرم خوداظهاری عدم ابتلا به کووید۱۹ را در فرودگاه مبدا قبل از صدور کارت پرواز تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ارائه کنند و همچنین فرم تعهد مسافر را در طول پرواز تکمیل و در فرودگاه مقصد به نماینده وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه تحویل دهند.

ذیبخش گفت: مسافران مستقیم/غیرمستقیم، بالای  ۸ سال که از مبدا کشورهای پرخطر (قاره اروپا) سفر کرده یا از آن کشورها به عنوان نقطه ترانزیتی (با اقامت بیش از ۴ ساعت) استفاده کرده اند، همچنین مسافران ورودی از مبدا سایر کشورها که در غربالگری و مراقبت سندرمیک به عمل آمده در مرز ورودی علامت‌دار یا مشکوک باشند، ملزم به انجام آزمایش مجدد تست PCR در بدو ورود به کشور و در فرودگاه مقصد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha