چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 308622

انجام تمامی خدمات دندانپزشکی کاری پرهزینه است که بسیاری افراد از پس مخارج آن بر نمی آیند و حتی بیمه تامین اجتماعی که بسیاری از افراد تحت پوشش آن هستند بسیاری از مواردی که مربوط به خدمات دندانپزشکی می شود را تحت پوشش خود قرار نمی دهند و بسیاری افراد به ناچار به جای درست کردن دندان های آسیب دیده خود مجبور به تحمل درد و یا کشیدن آن می شوند. اما چاره ای که برای این مشکل می توانیم از آن استفاده کنیم استفاده از بیمه دندانپزشکی است.

بیمه دندانپزشکی با همکارت

سلامت نیوز: انجام تمامی خدمات دندانپزشکی کاری پرهزینه است که بسیاری افراد از پس مخارج آن بر نمی آیند و حتی بیمه تامین اجتماعی که بسیاری از افراد تحت پوشش آن هستند بسیاری از مواردی که مربوط به خدمات دندانپزشکی می شود را تحت پوشش خود قرار نمی دهند و بسیاری افراد به ناچار به جای درست کردن دندان های آسیب دیده خود مجبور به تحمل درد و یا کشیدن آن می شوند. اما چاره ای که برای این مشکل می توانیم از آن استفاده کنیم استفاده از بیمه دندانپزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز، با توجه به اهمیتی که دندان ها در سلامت انسان دارد هر فرد حداقل باید سالی یک بار برای اطمینان سلامت دندان ها به دندانپزشک مراجعه کند اما هزینه های بالا این کار باعث می شود که فرد نه تنها سالی یک بار به مراکز دندانپزشکی مراجعه نکند بلکه زمانی که دندان ها دچار آسیب میشوند هم نمی توانند که به این مراکز مراجعه کنند و مشکل خود را حل کنند.

بیمه دندانپزشکی در واقع یک قراردادی است که بین فرد و شرکت بیمه گر انجام می گیرد که طبق این قرارداد در صورت نیاز و مراجعه به دندانپزشکی تمام هزینه یا بخشی از آن که بستگی به قرارداد و نوع بیمه دارد توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. خرید این بیمه ها به افراد کمک می کند که بدون داشتن دغدغه مالی به دندانپزشک مراجعه کند و هزینه های درمان را از شرکت های بیمه دریافت کند.

بیمه های مربوط به دندانپزشکی و همچنین بیمه های تکمیلی خدمات خود را هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی به مردم ارائه می دهند. بیمه گروهی به این شکل است که طبق شرایط خاص مثل این که شما حتما باید عضو یک مجموعه کاری باشید و باید حداقل 50 نفر از آن مجموعه کاری تحت پوشش آن قرار بگیرند. اما برخی بیمه ها به این صورت است که می شود به صورت تک نفره هم از خدمات بیمه استفاده کرد و تحت پوشش آن بیمه درآمد. که این نوع بیمه بیشتر برای افرادی مناسب است که شغل آزاد دارند و نمی توانند از خدمات بیمه گروهی استفاده کنند.

 بیمه دندانپزشکی

 

همکارت

همکارت در واقع یک کارت تخفیف دندانپزشکی است که جز بیمه دندانپزشکی محسوب می شود و با داشتن آن می توانید برای انجام خدمات دندانپزشکی از تخفیف این کارت استفاده کنید. مزیت همکارت نسبت به دیگر کارت های تخفیف این است که به صورت آنی می توان از خدمات آن بهره برد به این معنی که در همان لحظه استفاده از خدمات می توان در همان لحظه هم از تخفیفات استفاده کرد.

علاوه بر آن استفاده از همکارت هم ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و هم این که اگر توان پرداخت هزینه های آن را به صورت یکجا ندارید میتوانید پرداخت آن را به صورت اقساط انجام دهید. حتی اگر ضامن یا چک ندارید بدون هیچ دردسری می توانید از اقساط 12 ماهه برای استفاده از این کارت ها بهره ببرید.

مزیت دیگر همکارت این است که حتی بدون داشتن یک بیمه پایه مثل بیمه تامین اجتماعی که جز یکی از بیمه هایی است که بیشتر افراد تحت پوشش آن هستند می توانید از این کارت استفاده کنید یعنی حتی نیازی به داشتن یک بیمه پایه هم نیست.

پوشش دهی خدمات بیمه دندانپزشکی

در مورد این موضوع که بیمه دندانپزشکی چه خدماتی ارائه می دهد و کدام خدمات مربوط به دندان را تحت پوشش خود قرار می دهد باید گفت که نوع خدمات بستگی به نوع بیمه دارد و ممکن است که خدماتی که یک شرکت بیمه ارائه می دهد با خدمات شرکت دیگر متفاوت باشد. تمامی این موارد در قرارداد ذکر شده پس بهتر است که با توجه به نیاز خود نوع بیمه را مشخص کنید.

 بیمه دندانپزشکی

 

اما به طور کلی می توانیم در مورد مهمترین خدماتی که این بیمه ها به مشتریان ارائه می دهند بپردازیم که شامل موارد زیر می شود:

معمولا در بسیاری از بیمه ها ویزیت دندانپزشکی تحت پوشش قرار داده می شود.

ترمیم پوسیدگی و خرابی دندان ها

خدماتی که مربوط به پر کردن دندان های خراب می باشد.

جرم گیری تمام دندان های بالایی و پایینی

جراحی دندان هایی که نیاز به جراحی دارند.

کشیدن دندان ها چه دندان های جلویی و تخت و چه دندان های عقل

پانسمان دندان

تصویر برداری و گرفتن عکس از دهان و دندان

دلایل مختلف خرید بیمه دندانپزشکی

دلایل زیادی وجود دارد که فرد لازم است که به خرید یک بیمه دندانپزشکی خوب اقدام نماید از جمله این دلایل عبارت است از:

یکی از مهم ترین دلایل آن افزایش قیمت مواد اولیه برای انجام خدمات دندانپزشکی است که با افزایش روز افزون این مواد طبیعتا هزینه های مربوط به دندانپزشکی هم بالا می رود.

علاوه بر گران بودن هزینه های مواد اولیه هزینه دستمزد دندانپزشکان هم بسیار بالا و پرهزینه است که برای صرفه جویی در هزینه ها خرید یک بیمه جز موارد ضروری است.

معمولا حتی در صورت مسواک زدن و رعایت موارد بهداشتی هم ممکن است که دندان ها دچار پوسیدگی می شود پس باید برای ترمیم پوسیدگی حداقل سالی یک بار به دندانپزشکی مراجعه کرد.

معمولا ضروری است که برای جرم گیری دندان هر چند وقت یک بار به مراکز دندانپزشکی مراجعه کرد و این کار به سلامت لثه و زیبایی دندان بسیار کمک می کند.

یکی دیگر از دلایل داشتن بیمه این است که در صورت داشتن بیمه دندانپزشکی دیگر نیازی به پرداخت وجه و هزینه به دندانپزشک و یا مراکز دندانپزشکی نیست.

در صورت داشتن بیمه تکمیلی می توانید به مراکزی که در قرارداد با شرکت های بیمه ذکر شده است مراجعه کنید. که این مراکز معمولا جز بهترین مراکز دندانپزشکی محسوب می شود و همچنین بهترین دندانپزشکان در این مراکز هستند پس با داشتن این نوع بیمه ها می توانید با خیال راحت به این مراکز مراجعه کنید.

پس برای خرید بیمه دندانپزشکی همکارت بهتر است قبل از خرید تمامی شرایط آن خوانده شود و تمامی خدمات مربوط به این شرکت ها و خدماتی که تحت پوشش قرار می گیرد بررسی می شود تا بر اساس نیاز خود بهترین آن انتخاب شود که برای انتخابی درست بعد از بررسی و تحقیق کافی بهتر است که از مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha