سطح بالای تری گلیسیرید خطر ابتلا به آترواسکلروز را بالا برده و مانع گردش خون سالم می شود.

صبحانه، بهترین وعده برای کاهش تری گلیسیرید؛ ۵ پیشنهاد غذایی

سلامت نیوز: سطح بالای تری گلیسیرید خطر ابتلا به آترواسکلروز را بالا برده و مانع گردش خون سالم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، سطح بالای تری گلیسیرید خطر ابتلا به آترواسکلروز را بالا برده و مانع گردش خون سالم می شود.

تری گلیسیرید بالا نشانه های واضحی ندارد و در واقع یک وضعیت نامرئی است که سلامت شما را بدون این که متوجه شوید تحت تاثیر قرار می دهد.

برای کاهش سطح تری گلیسیرید باید از مهمترین وعده غذایی روز شروع کنید؛ یعنی صبحانه.

در اینجا ۵ کلید شگفت انگیز برای کاهش سطح تری گلیسیرید در وعده صبحانه معرفی شده است:

ترکیب آووکادو و هندوانه: هندوانه حاوی فروکتوز کمی است اما بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را در خود حای داده است. با مصرف هندوانه به همراه نیمی از آووکادو مزایای زیادی به دست می آورید. آووکادو نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. با مصرف همزمان این دو میوه مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ث به بدن خود می رسانید و شاهد کاهش سطح تری گلیسیرید خواهید بود.

ترکیب سیب و گردو: یک ترکیب عالی دیگر، مصرف همزمان سیب سبز با گردو است. این ترکیب ساده و خوشمزه از قلب شما محافظت می کند. سیب دارای آنتی اکسیدان ها، فیبر و پکتین است که همگی از مبارزان تری گلیسیرید بالا محسوب می شوند. گردو نیز غنی از چربی های غیر اشباع، اسید فولیک، ویتامین ای، منیزیم و ... است.

روغن زیتون: برای کاهش و تنظیم تری گلیسیرید شما نیاز به مصرف چربی های سالم دارید. بهترین گزینه در این میان مصرف روغن زیتون است. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این روغن به حذف تری گلیسیرید بیش از حد مضر از خون شما کمک می کند و منجر به حفظ سلامت شریان ها و کبد می شود.

توت ها: یک اشتباه رایج که بسیاری از مردم آن را مرتکب می شوند، مصرف بیش از حد میوه ها برای کاهش سطح تری گلیسیرید است. این در حالی است که فروکتوز موجود در میوه ها خود می تواند عامل افزایش سطح تری گلیسیرید شود. بنابراین فقط سعی نکنید در طول روز مقادیر زیادی میوه بخورید. میوه ها را درست انتخاب کنید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید. مصرف میوه های خشک مانند کشمش و خرما به میزان زیاد به مبتلایان به تری گلیسیرید بالا توصیه نمی شود. در عوض توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس و تمشک برای کاهش این نوع چربی مفید هستند. زیرا فروکتوز کم و ویتامین ث بالایی دارند.

جوی دو سر: جو پادشاه دانه ها و بهترین دوست قلب شما است. مصرف جوی دو سر به شما کمک می کند تا سطح کلسترول و تری گلیسیرید را به طور موثری تنظیم کنید و شاهد از دست دادن وزن و تقویت انرژی باشید. بتاگلوتان موجود در جو منجر به متابولیسم بهینه کلسترول و تری گلیسیرید می شود.

منبع: steptohealth


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha