واقعا هیچ‌کس علاقه‌ای به موهای زائد ندارد. اگرچه از گذشته روش‌هایی مثل اصلاح با تیغ، بند انداختن، استفاده از کرم‌های موبر، اپیلاسیون و غیره وجود داشته‌اند، اما امروزه تنها روش موثری که بعد از چندین جلسه به حذف بلندمدت موهای ناخواسته منجر می‌شود، لیزر موهای زائد است.

از چه سنی لیزر موهای زائد را شروع کنیم؟

سلامت نیوز: واقعا هیچ‌کس علاقه‌ای به موهای زائد ندارد. اگرچه از گذشته روش‌هایی مثل اصلاح با تیغ، بند انداختن، استفاده از کرم‌های موبر، اپیلاسیون و غیره وجود داشته‌اند، اما امروزه تنها روش موثری که بعد از چندین جلسه به حذف بلندمدت موهای ناخواسته منجر می‌شود، لیزر موهای زائد است.

از‌آنجایی‌که نور لیزر فقط قدرت نفوذ به لایه اول پوست را دارد، لیزر موهای زائد به ارگان‌های داخلی بدن آسیب وارد نمی‌کند و برخلاف باور بعضی از افراد روشی کاملا ایمن محسوب می‌شود. کلینیک زیبایی آلما یکی بهترین مراکز برای لیزر موهای زائد در رشت است که به کمک تیم قوی پزشکان و دستگاه‌های لیزر مجهز خود توانسته رضایت مراجعین زیادی را جلب کند. قابل ذکر است که علاوه‌بر لیزر موهای زائد در رشت، امکان انجام پاکسازی پوست، هایفوتراپی در رشت، آر ‌اف‌ تراپی، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، پارافین تراپی، هیدرودرمی موی سر و برداشتن خال و زگیل نیز با بهترین کیفیت و تحت نظارت بهترین پزشکان متخصص در این کلینیک وجود دارد.

اما ممکن است برای شما نیز این ابهام به وجود آمده باشد که واقعا از چه سنی می‌توانیم برای لیزر موهای زائد اقدام کنیم؟ در ادامه این مطلب می‌توانید پاسخ صحیح را دریافت کنید.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد

https://post.healthline.com/wp-content/uploads/2020/10/laser-hair-removal-face-732x549-thumbnail-732x549.jpg

اگرچه از نظر پزشکی از سن 14 سالگی به بعد امکان انجام لیزر موهای زائد وجود دارد، اما بهتر است تا 17 یا 19 سالگی صبر کنید تا سطح هورمون‌های بدن پایدار شده و میزان اثرگذاری این روش بیشتر شود. به عنوان مثال در دختران بهتر است این مسئله به بعد از سن قاعدگی موکول شود تا مراحل ظهور و رشد موهای زائد در نقاط مختلف بدن تکمیل شده و پس از پایان جلسات لیزر، رشد مجدد آن‌ها مشاهده نشود. از طرفی معمولا نوجوانان کم‌حوصله هستند و آستانه تحمل درد آن‌ها بسیار پایین است. بنابراین مناسب‌ترین سن برای لیزر موهای زائد از 18 سالگی به بعد است. مراکز معتبری مانند کلینیک زیبایی آلما از گروه‌های سنی کمتر از 16 سال برای لیزرموهای زائد در رشت، معمولا رضایتنامه والدین را درخواست می‌کنند و در صورت رضایت والدین پیش از شروع جلسات لیزر با آن‌ها صحبت کرده و همه نکات لازم را توضیح می‌دهند.

اگر در سنین 20 تا 30 سالگی هستید، از‌آنجایی‌که مسئولیت شما هر روز بیشتر می‌شود و زمان کمتری می‌توانید به خود اختصاص دهید، لیزر موهای زائد با حذف بلندمدت موها می‌تواند شما را از شر موهای زائد (تا یک سال) خلاص کند.

یکی از بهترین کاندیداها برای لیزر موهای زائد در رشت، خانم‌های میان‌سالی هستند که به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا PCOS مبتلا می‌شوند چراکه این اختلال خود را به‌صورت رشد موهای تیره و ضخیم در صورت و قفسه سینه نشان می‌دهد.

با پا به سن نهادن، برخی از مشکلات و تغییرات اجتناب‌ناپذیر در پوست شما ظاهر می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در نواحی مثل بینی و گوش که قبلا خبری از موهای زائد نبود، موهای ناخواسته ضخیم و تیره مشاهده کنید. از طرفی به مرور متوجه می‌شوید که با افزایش سن پوست نازک و حساس‌تر می‌شود و امکان اصلاح با تیغ یا استفاده از کرم های موبر وجود ندارد. بنابراین تنها راه مناسب رفع موهای زائد برای شما در سنین بالا حتی تا 90 سالگی، لیزر موهای زائد است.

نحوه رفع موهای زائد با لیزردرمانی

حرارت نور لیزر به‌حدی است که می‌تواند جذب ملانین‌های مو شود و فولیکول‌های زیرپوستی را از بین ببرد. در افرادی که تضاد رنگی بین پوست و موی آن‌ها زیاد است، لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را می‌دهد چراکه نور لیزر می‌تواند تفاوت بین ملانین پوست و مو قائل شود. البته امروزه لیزرهای نسل جدید می‌توانند روی انواع رنگ پوست و مو موثر واقع شوند. در هر جلسه درمانی فقط از چشم‌ها به کمک عینک مخصوص در برابر نور لیزر محافظت می‌شود و بقیه نقاط بدن از صورت گرفته تا پاها، دست‌ها، زیر بغل، پشت، سینه و ناحیه بیکینی در تماس مستقیم با لیزر برای رفع موهای زائد هستند. بعد از جلسات درمانی لیزر موهای زائد در رشت فقط کافی است پوست خود را مرطوب و از آفتاب دور نگه دارید. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ازآنجایی‌که لیزر فقط قادر است فولیکول‌هایی را که در مرحله رشد فعال هستند هدف قرار دهد؛ فولیکول‌های غیرفعال باید توسط درمان‌های بعدی هدف قرار گیرند. به‌همین‌دلیل گاهی نیاز است 6 تا 8 جلسه درمانی برای لیزر موهای زائد صرف شود.

سخن پایانی

به طور کلی، لیزر موهای زائد از 19 تا 90 سالگی هیچ ممنوعیتی ندارد. ممکن است با خودتان تصور کنید که این روش هزینه‌بر است، اما طبق محاسبات صورت‌گرفته بعد از جلسات اول و کاهش 80% موهای زائد، دیگر برای 6 ماه تا یک سال نیاز به مراجعات مکرر نیست و نهایتا به سالی یک تا دو بار مراجعه برای درمان‌های نگهدارنده نیاز است.

درحالی‌که روش‌های دیگر رفع موهای زائد به‌دلیل اثرات کوتاه‌مدت خود نیاز به تکرار دارند و شما مدام باید علاوه‌بر اختصاص زمان، برای خرید وسایل اولیه آن‌ها نیز هزینه صرف کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید به‌منظور زیباتر کردن ظاهر خود برای پاکسازی پوست در رشت یا لیزر موهای زائد در رشت اقدام کنید، کلینیک آلما به‌عنوان بهترین کلینیک زیبایی در رشت شناخته شده است زیرا پزشکان متخصص این مرکز پیش از ارائه هرگونه خدمات زیبایی شما را معاینه و متناسب با شرایط بالینی شما بهترین روش را برای درمان تعیین می‌کنند تا نتیجه رضایت‌بخشی برای شما حاصل شود.

برای گرفتن نوبت ویزیت، شماره تماس این مرکز در ساعات اداری 01333662196 و در روزهای تعطیل شماره همراه 09125396478 است. در صورت تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید به آدرس منظریه، چهارراه ولیعصر، ساختمان کریم، طبقه پنجم، واحد 11 مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر ساکن رشت هستید این فرصت عالی را از دست ندهید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha