كارشناسان علوم همه گیرشناسی در یك گزارش جدید اعلام كردند نرخ ابتلا به عفونت ایدز كه سابقا در خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار پایین بود از آغاز سال 2003 میلادی به طور چشمگیری رو به افزایش گذاشته است.

سلامت نیوز : كارشناسان علوم همه گیرشناسی در یك گزارش جدید اعلام كردند نرخ ابتلا به عفونت ایدز كه سابقا در خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار پایین بود از آغاز سال 2003 میلادی به طور چشمگیری رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش ایسنا، قینا ممتاز متخصص ارشد همه‌گیرشناسی در گروه اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی كالج پزشكی ویل كورنل در قطر می‌گوید: خاورمیانه و آفریقای شمالی دیگر بعنوان مناطق مصون در برابر اپیدمی ایدز در نظر گرفته نمی‌شوند.

ممتاز در بیانیه‌ای تصریح كرد: براساس تحلیل‌های چند ساله روی هزاران منبع اطلاعاتی، ما به الگویی مستند از موارد جدید اپیدمی ایدز در این منطقه دست یافته‌ایم كه نشان می‌دهد در چندین كشور خاورمیانه و شمال آفریقا ظرف چند سال اخیر این اپیدمی بین مردان هم جنس باز افزایش یافته است.

دكتر ممتاز تصریح كرد: در كشورهایی مثل مصر، سودان و تونس نرخ اپیدمی ایدز بین مردان هم جنس باز 5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در برخی نواحی اوضاع از این هم وخیم‌تر است برای مثال در یك منطقه از پاكستان نرخ شیوع این عفونت بین مردان هم جنس باز به 28 درصد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha