صدا و سیما بدون در حالی بدون در نظر گرفتن زمان و رده سنی بینندگان خود، اقدام به پخش صحنه‌های خشونت آمیز می‌کند که به گفته کارشناسان، نمایش هر روز این صحنه‌، قبح خشونت را از بین می‌برد.

سلامت‌نیوز: صدا و سیما در حالی بدون در نظر گرفتن زمان و رده سنی بینندگان خود، اقدام به پخش صحنه‌های خشونت آمیز می‌کند که به گفته کارشناسان، نمایش هر روز این صحنه‌، قبح خشونت را از بین می‌برد.

به گزارش سلامت‌نیوز، از جمله این صحنه‌های خشونت آمیز در یکی از سریال‌های ماه مبارک رمضان به نام 5 کیلومتر تا بهشت پخش شد، آنجایی که پدرعصبی اقدام به تنبیه فرزند دختر 5 ساله خود با کمربند می‌کند،  این در حالیست که در زمان پخش این سریال، والدین و فرزندان با یکدیگر و در ساعت پربیننده تلویزیون در حال تماشای این برنامه هستند!

با توجه به اینکه رسانه ملی مرجع بسیاری از خانواده‌ها به شمار می‌رود و از آن الگو برداری می‌کنند، چندان بی ربط نیست اگر بگوئیم همین صحنه‌هاست که کم کم ، زمینه را برای رخ دادن فجایعی نظیر آنچه برای هانیه اتفاق افتاد یا آن حادثه تلخ‌تر که مرگ نیما را رقم زد را فراهم می‌کند.

نمایش خشونت بار بی‌موقع این فیلم‌ها تا جایی پیش می‌رود که موجب انتقاد شدید بسیاری از مسئولین شده است تا جایی که آیت الله آملی لاریجانی تعبیر رسانه خشونت را برای صدا و سیما به کار برد.

در حالی که بر خلاف سیاست‌های قبلی صدا و سیما که در آن تاکید شده بود که رسانه ملی همچون رسانه‌های خارجی از طریق روابطجنسیو خشونت به دنبال جذب مخاطب نیست، به تصویر کشیدن صحنه‌های خشونت آمیز به امری عادی در تلویزیون مبدل شده است و از دیگر سو در ماه‌های اخیر حوادث خشونت آمیز، اسیدپاشی، تجاوز، قتل و ... عمق نگران کننده‌ای در جامعه پیدا کرده است.

این روزها به ذهن هر بیننده‌ای این سئوال ممکن است خطور کند که واقعا رسانه ملی که قرار بود دانشگاهی باشد برای مردم قرار است  رواج خشونت را هم به عنوان یکی از دروس این دانشگاه به مردم ارائه کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha