شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
سلامت نیوز : محققان دانشگاه هاروارد دریافتند: معنویت با تحمل بیشتر و عدم قطعیت مرتبط است، به طوری که اعتقاد به خداوند می‌تواند به کاهش اضطراب و افزایش قابلیت فرد برای مقابله با عدم قطعیت کمک کند.
این مقاله که اخیرا در مجله روانشناسی بالینی(Clinical Psychology) به چاپ رسیده است، در برگیرنده نتایج دو پژوهش است که توسط محققان بیمارستان مک لین وابسته به دانشگاه هاروارد در بل مونت انجام شده است.
پژوهشگران در این مطالعه با بررسی 332 فرد مسیحی و یهودی دریافتند آن‌هایی که اعتقاد دارند خدا از آن‌ها محافظت می‌کند، سطح کمتری از استرس را در زندگی تجربه می‌کنند.
در پژوهش دوم 125 یهودی که در برنامه دو هفته‌ای، به منظور افزایش اعتقاد به خدا شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند، شرکت کنندگان افزایش اعتماد به خدا و کاهش استرس و تحمل عدم قطعیت را گزارش دادند.
نویسنده اصلی دیوید رزمارین دستیار روانشناسی از بیمارستان مک لین معتقد است مفهوم این مقاله در زمینه روانشناسی آن است که ما باید معنویت را در بیماران جدی‌تر از گذشته درنظر بگیریم. چرا که در بررسی نتایج این پژوهش‌ها دریافتیم اعتقادات مثبت به خدا با کاهش اضطراب مرتبط است و بر عکس افکار منفی و عدم اعتماد به خدا با افزایش اضطراب و تحمل ناپذیری در برابر وقایع مرتبط است.
منبع:هموطن سلام

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha