سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: احتمال چاق شدن کودکی که از بازی‌های دارای فعالیت بدنی برخوردار است، در مقایسه با کودکی که در خانه از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند، 22.5 درصد کاهش می‌یابد.

سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چاقی ریشه در خانواده دارد و 250 تا 300 ژن چاقی شناخته شده است.

وی گفت: زنانی که بسیار لاغر یا بسیار چاق هستند، از همان ابتدای بارداری برنامه‌ریزی ریشه‌ای درباره لاغری یا چاقی برای زندگی آینده جنین را تنظیم می‌کنند. کودکی که مادری پرخور و چاق دارد، با قدی بلند و چاق‌تر به دنیا می‌آید و کودکی که دارای مادری لاغر و کم‌خور است، لاغر و با قد کوتاه‌تر به دنیا می‌آید.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: اگر پدر و مادری دارای اندام متناسب باشند، احتمال‌ چاق شدن کودکشان تحت تاثیر فاکتورهای محیطی به 9 درصد می‌رسد و اگر یکی از والدین چاق باشد، احتمال چاق شدن فرزندشان تحت تأثیر فاکتورهای محیطی به 41 تا 51 درصد می‌رسد و اگر والدین هر دو چاق باشند، احتمال چاقی فرزندشان به 61 تا 81 درصد می‌رسد.

مظهری ادامه داد: پرخوری، عدم آگاهی مادران از نحوه تغذیه کودکشان، مصرف تنقلاتی مانند چیپس، نوشابه، پفک و شیرینی، نشستن طولانی مدت در مقابل تلویزیون همچنین دیر خواباندن و حذف صبحانه از وعده غذایی کودکان از عوامل بروز چاقی است.

وی افزود: اگر کودکی به مدت یک ساعت مقابل تلویزیون بنشیند، احتمال چاق شدن او 10 درصد افزایش پیدا می‌کند و کودکی که به جای بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های دارای فعالیت‌های بدنی را انجام می‌دهد، احتمال چاق شدنش 12 درصد کاهش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه بیان داشت: احتمال چاق شدن کودکی که از بازی‌های دارای فعالیت بدنی برخوردار است، در مقایسه با کودکی که در خانه از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند، 22.5 درصد کاهش می‌یابد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha