سلامت نیوز: معاون آموزش و پژوهش مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس پژوهش‌های كمیته آموزش و ارتقای سلامت مركز تحقیقات سلامت در حج و زیارت، پزشكان عمره از سطح آگاهی، نگرش و عملكرد مناسبی نسبت به بیماری‌های شایع در حج برخوردار بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، به نقل از مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، امین رضا طباطبائی با بیان این مطلب اظهار داشت: نتایج این مطالعه كه  خرداد، امسال در بین پزشكان عمره انجام شده نشان داد كه سطح آگاهی پزشكان نسبت به اكثر بیماری‌های شایع در طول دروان حج، بالاست.

وی خاطر نشان كرد: البته در مواردی چون بیماری‌های قلبی و عروقی پزشكان از سطح اگاهی كمتری برخور دارند كه بر اساس نتایج این مطالعه در حال برنامه ریزی آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی، پزشكان در موارد ضعیف تر هستیم.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: پزشكان عمره نمره خوبی در نوع نگرش و عملكرد نسبت به بیماری‌های شایع در حج برخوردار بودند لیكن در برخی موارد نیز مانند تجویز برخی داروها به خصوص در مورد بیماری تنفسی، شاهد عملكرد ضعیف تری بودیم كه تمام نقاط قوت و ضعف در برنامه‌ریزی‌های آموزشی آتی لحاظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha