سلامت نیوز: استاندار تهران با اشاره به مشاهده مواردی از شیوع برخی بیماری‌های روده‌ای از تشكیل ستاد پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها در استانداری خبر داد تا با پیشگیری به موقع، این بیماری‌ها به تهران كشیده نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، مرتضی تمدن روز دوشنبه در حاشیه افتتاح چهار بخش جدید درمانی بیمارستان بهارلوی تهران، گفت: وزارت بهداشت در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های روده‌ای به طور جدی وارد عمل شده است و در استانداری هم به مسولیت یكی از معاونین، ستادی را ایجاد كرده‌ایم تا با پیشگیری به موقع، این بیماری‌ها به تهران كشیده نشود چرا كه از همه نقاط ایران به تهران مراجعه می‌كنند و  اگر این بیماری در تهران شیوع پیدا كند مشكلات جدی را در پی خواهد داشت.

وی همچنین ابراز تاسف كرد: از برخی مناطق شهر تهران گزارش رسیده است برخی افراد كه سبزی كشت می‌كنند به صورت قاچاقی و شبانه مزارع خود را با فاضلاب‌ آبیاری می‌كنند. قبلا با این موضوع برخورد جدی كرده بودیم اما امروز تصمیم بر آن شد كه برخوردها شدیدتر شود و مجازات‌های جدی را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وی همچنین اظهار كرد:‌: چون این كار به عهد استانداری است در صورت لزوم از این مزارع بازدید خواهم كرد.

تمدن با اشاره به ابلاغ ممنوعیت فروش سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، گفت: تصمیم دیگری كه گرفته شد، دادن هشدارهای جدی بهداشتی به مردم جهت عدم استفاده از آب‌هایی كه فاقد تجهیزات سالم و بهداشتی است. مردم نباید از آب چشمه‌هایی كه در برخی مناطق جاری است استفاده كنند.

استاندار تهران همچنین تاكید كرد: در راستای كنترل شیوع بیماری‌های روده‌ای كنترل جدی بر روی اتباع خارجی ایجاد كرده‌ایم به طوری كه هم ورود و هم در زمان حضور آنها در تهران باید قرنطینه جدی ایجاد شود.

وی در خصوص سلامت آب اضافه كرد: كمیته حفاظت از منابع آب تشكیل جلسه می‌دهد و با جدیت بیشتری این قضیه را پیگیری خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی نیز باید بازرسی‌هایشان را تشدید كنند.

وی در خصوص یخ‌های قالبی نیز عنوان كرد: فروش و استفاده از این یخ‌ها باید تحت كنترل جدی در بیاید.

تمدن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارتین بهداشت و آموزش و پرورش با همكاری هم باید آموزش پیشگیری و درمان بیماری‌های روده‌ای را در مدارس و مراكز آموزشی پیگیری كند. صدا و سیما نیز در بحث تبلیغات كار خود را به طور جدی ادامه دهد. ما امیدواریم با این اقدامات در ستاد مشكل جدی در خصوص شیوع بیماری‌های روده‌ای در تهران پیش نیاید.

وی در پایان با تبریك هفته دولت به اقدامات مفید دولت نهم و دهم اشاره كرد و این طور گفت: 97 هزار تخت بیمارستانی در تهران در طول دولت نهم و دهم به 112 هزار تخت رسیده است كه این اقدام مهمی است. همچنین  48 دانشكده پزشكی افتتاح و 30 رشته جدید دكترای تخصصی نیز ایجاد شده است. همچنین شمار پایگاه‌های اورژانس استان از 630 پایگاه به 1823 پایگاه افزایش یافته است. به عبارت دیگر آنچه مهم است این است كه ما در تامین خون و بسیاری از داروها به خودكفایی رسیده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha