چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 32784
سلامت نیوز :با توجه به این كه تداوم كار نشسته و بدون تحرك می تواند موجب اختلال در كاركرد دستگاه گوارش و ایجاد یبوست شود، بهتر است از نان و غلات كامل (سبوس دار) استفاده شود.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: كاركنان بهتر است به جای مصرف نان های تهیه شده از آرد سفید مانند نان لواش و باگت از نان سنگك و نان جو استفاده كنند.
بنابراین گزارش، در صورتی كه امكان انتخاب غذا در رستوران های محل كار وجود دارد‌، از غذاهای بخارپز، آبپز و یا كبابی به جای غذاهای چرب و سرخ شده استفاده شود همچنین به جای گوشت قرمز، غذاهایی كه با ماهی و یا مرغ تهیه شده اند مصرف شود و در صورتی كه امكان انتخاب نیست،‌ تمام چربی های گوشت قرمز را قبل از مصرف باید جدا كرد.
این گزارش می افزاید، اگر در محیط های كار غذاهایی مانند عدسی و یا خوراك لوبیا سرو می شود،‌ به خورشت های چرب و غذاهای سرخ شده ترجیح داده شود زیرا غذاهایی كه با حبوبات تهیه شده اند وقتی همراه با نان مصرف شود نه تنها منبع خوب پروتئین هستند بلكه به علت دارا بودن فیبر به سلامت بدن كمك می كنند.
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، در میان وعده ها،‌ به جای مصرف مواد قندی،‌ شیرینی و یا بیسكوییت، ‌بهتر است انواع سبزی و صیفی جات مانند خیار، گوجه فرنگی، كاهو، هویج، میوه ها و یا لقمه هایی كه در منزل تهیه شده اند مثل نان و پنیر و سبزی مصرف شود.
گفتنی است: با پیروی از یك الگوی غذایی سالم در محیط كار نه تنها از اضافه وزن و چاقی، ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی،‌ دیابت و سایر بیماری ها پیشگیری می شود بلكه با بهبود عملكرد و افزایش بازده كاری، موجبات ارتقا فرد در محیط های كار نیز فراهم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha