سلامت نیوز: در حالی که سرپرست معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر از نامه ای می دهد که از طرف این معاونت خطاب به مدیرعامل شرکت پتروشیمی میانکاله ارسال شده و دستور توقف آن تا نهایی شدن مطالعات داده شده؛ عملیات این ساخت وساز غیرقانونی نه تنها ادامه دارد که امروز شدت نیز گرفته است.

نامه توقف محیط زیست انسانی به مدیرعامل شرکت پتروشیمی میانکاله/ ساخت وساز همچنان ادامه دارد

به گزارش سلامت نیوز بر اساس اطلاعات رسیده از میانکاله صبح امروز حدود ۶۰ نفر پرسنل فنی و کارگر در پروژه پتروشیمی میانکاله مشغول زیر ورو کردن مرتع حسین آباد و فنس کشی آن هستند.

جالب اینجاست که اخبار و تصاویر ادامه فعالیت پتروشیمی از جمله فنس کشی، کندن زمین و درآوردن بوته های مرتعی و کاشت اکالیپتوس در فضای مجازی دست به دست می شود و برای روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست نیز ارسال شده است؛ اما معاونت انسانی سازمان خبر از توقف پروژه داده است.

بر اساس خبری که صبح امروز بر پرتال خبری سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، با اعلام توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله، صدور مجوز این پروژه را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و تاکید کرده که صدور مجوز محیط زیستی تابع نتایج حاصل از انجام مطالعات مذکور و بررسی در کمیته ارزیابی سازمان است. عالیخانی در پایان تاکید کرده که باید از هرگونه عملیات اجرایی قبل از انجام مطالعات تکمیلی و صدور مجوز محیط زیستی اجتناب شود.

حالا سوال های بسیاری برای افکار عمومی مطرح است. آیا نامه ای که عالیخانی از آن نام برده هنوز به دست مدیرعامل پتروشیمی مازندران نرسیده است؟ یا اینکه نامه رسیده اما متولیان پتروشیمی میانکاله به دستور رییس جمهور و معاون او علی سلاجقه و نامه ای که برای آنان ارسال شده اهمیت نداده و همچنان به زیرورو کردن مرتع امیرآباد ادامه داده اند؟

طرح پتروشیمی میانکاله" در دولت دوازدهم و در جلسه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نفت و با ادعای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفع نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، ایجاد اشتغال پایدار و با رویکرد آمایش سرزمینی از طریق اجرای طرح‌های پیشبران صنعت پتروشیمی، و نیز با تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش متانول - پروپیلن به استناد اصل 138 قانون اساسی، مصوب شد. پس از آن مصوبه فوق با مخالفت کارشناسان و کنشگران محیط زیست مواجه و عملیات احداث آن متوقف شد؛ اما با تشکیل دولت سیزدهم بار دیگر توسط متقاضی، در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از لابی ها در سفر اسفندماه سیدابراهیم رییسی به مازندران، بدون مجوز محیط زیست کلنگ خورد و در یک مرتع 90 هکتاری به نام حسین آباد که از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به طور غیرقانونی به متقاضی پتروشیمی واگذار شده اجرایی شد.

روز گذشته دستور ابراهیم رییسی برای توقف عملیات اجرایی پتروشیمی میانکاله صادر شد؛ با این همه این عملیات نه تنها متوقف نشده بلکه با سرعت بیشتری ادامه دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha