سلامت نیوز: مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از تدوین بسته خدمتی سلامت یائسگی ویژه زنان 40 تا60 سال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر محمد اسماعیل مطلق در نشست خبری هفته ملی سلامت بانوی ایرانی (23 تا 29 مهرماه) با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال 85 برای تعیین روز سلامت زنان گفت: از امسال هفته ملی برای سلامت زنان در نظر گرفته شده است و با همكاری تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی برنامه‌هایی برای سلامت زنان در سنین مختلف طراحی می‌شود.

وی با بیان اینكه برای سلامت زنان سه اقدام اساسی در سطح وزارت بهداشت طراحی شده است، گفت: بسته خدمتی سلامتی یائسگی در زنان 40 تا 60 سال طراحی شده است كه در تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی اجرایی خواهد شد. در حال حاضر 150 هزار رابط در دانشگاه‌ها فعالند كه آموزشهای لازم برای ارائه این بسته خدمتی به این رابطان داده خواهد شد. به این ترتیب آموزشهای یائسگی توسط این رابطین به درون خانه‌ها برده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه محدود كردن مصرف نمك كه با همكاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت طراحی شده است، گفت: با توجه به اینكه زنان نقش بنیادی در خانواده دارند و همچنین زنان در طراحی تغذیه‌ای خانواده نقش اساسی دارند می‌توان با كنترل مصرف نمك بار بیماریها را حدود 4 درصد كاهش دهیم.

مدیركل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش شاخص فعالیت فیزیكی گفت: در این زمینه با همكاری مركز مدیریت بیماریهای غیرواگیر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است كه پس از آموزش رابطین، این برنامه‌ها امسال در كل كشور اجرایی خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha