سلامت نیوز: رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: نزدیك به 590 كاروان از ایران برای پوشش درمانی زائران به حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی ریاض با بیان این‌كه احراز استطاعت برای حج در دو بعد مالی و جسمی انجام می‌شود، افزود: تائید شرایط جسمانی زائران پیش از اعزام، بر عهده‌ی همكاران ما در مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است.

وی با بیان این‌كه انجام حج برای فردی كه به عنوان مثال دوران نقاهت سكته‌ی قلبی را سپری می‌كند، به عنوان تكلیف مطرح نیست، اظهار كرد: برای حج تمتع امسال، شرایط جسمانی یك‌هزار و 300 نفر از كل زائران، تائید نشده است.

ریاض اظهار كرد: علاوه بر تشكیل پرونده‌های پزشكی برای زائران، توصیه‌های بهداشتی را در قالب بروشور، كتاب‌های راهنما و پخش فیلم و تیزر به آن‌ها ارایه كرده‌ایم تا زائران بیت‌الله‌الحرام برای تشرف و حضور آماده شوند.

وی در ادامه افزود: در مكه و مدینه نیز كادر مركز پزشكی حج و زیارت همراه زائران است و این افراد به ضیوف‌الرحمن ادای تكلیف می‌كنند.

نماینده‌ی رییس جمهور در شورای عالی هلال احمر با تاكید بر حضور یك پزشك در هر كاروان، گفت: برای موسم حج تمتع، دو بیمارستان در مكه و مدینه راه‌اندازی می‌شود كه نیازمند انجام هماهنگی‌ها و اقدامات خاصی است.

ریاض ادامه داد: كادرهای درمانی این دو بیمارستان، نزدیك 340 نفر با تخصص‌های گوناگون، پرستار و پاراكلینیك است كه ارائه‌ی خدمات به زائران را با تجهیزات كامل پزشكی به عهده دارند.

وی با اشاره به این‌كه در صورت نیاز به خدمات تخصصی، اعزام زائر به بیمارستان سعودی انجام خواهد شد، گفت: با مقامات ذی‌ربط در كشور میزبان، تعامل مناسبی برقرار است و ارائه‌ی خدمات مورد نیاز بر حسب تكلیف انجام می‌شود.

او با تاكید بر بی‌بدیل بودن ساماندهی امور حج جمهوری اسلامی ایران، تاكید كرد: جامعه‌ی پزشكی ما از دانش والایی برخوردار است و مقامات عربستان نیز همواره به این حقیقت معترف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha