شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 35386
سلامت نیوز :رییس مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رییس سمینار بین‌المللی سلامت مدرسه گفت: مدرسه یك ركن فرهنگ ساز است و از این جهت كه فرهنگ و آینده فرهنگی جامعه را شكل می دهد جایگاه ویژه ای دارد و نهادینه شدن موضوع سلامت در مدرسه ، می تواند آثار چشم گیری داشته باشد.
كامران باقری‌لنكرانی در اولین روز برگزاری سمینار بین‌المللی سلامت مدرسه در شیراز افزود: توجه به سلامت در مدرسه پیش از این نیز مورد نظر بوده است به گونه ای كه سال گذشته حدود 700 مدرسه به عنوان مروج سلامت در كشور فعال بوده و امسال نیز این تعداد به یك هزار و 500 مدرسه ارتقا می یابد.
وی افزود: حدود 3 میلیون نفر از دانش آموزان در سه مقطع تحصیلی امسال با پوشش حدود 91 درصدی غربالگری شده اند.
لنكرانی بیان كرد: حدود 30 سال پیش نزدیك به 20 درصد دانش آموزان كشور سوء تغذیه داشته اند كه اكنون با برنامه های انجام شده این شاخص به كمتر از 5 درصد رسیده است.
وی گفت: در حال حاضر با بحران‌های جدیدی روبرو هستیم كه باید خودمان را برای مقابله با این بحران‌ها به‌روز كنیم‌، به طور مثال چاقی كودكان نسبت به 20 سال گذشته در برخی از استان‌های كشور 3 برابر شده كه این مسئله یك بحران است.
لنكرانی افزود‌: مصرف دخانیات به ویژه قلیان برای نوجوانان و تطبیق شرایط تحصیل با وضعیت سلامتی از دیگر مواردی است كه باید مورد توجه قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha