دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 355436

بسیاری از افراد به این دلیل ‌که فرصت کافی برای ورزش، باشگاه یا حتی پیاده‌روی ندارند تصمیم می گیرند در منزل ورزش کنند و به فکر تهیه یک وسیله ورزشی مثل تردمیل یا دوچرخه ثابت می افتند؛ اما این سوال مطرح می شود که کدام یک از این دو وسیله ورزشی مناسب‏‌تر است؟

تردمیل بخریم یا دوچرخه ثابت؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، واقعیت آن است که هریک از این دو وسیله ورزشی مزایای خاص خود را دارد، برای مثال تردمیل وسیله ورزشی مناسبی است که الگوی حرکتی روزانه فرد یا در واقع همان راه رفتن را تقلید می کند و این یک مزیت است. همچنین بسیاری از انواع تردمیل ها ضربان قلب هنگام ورزش، میزان کالری مصرفی در طول مدت ورزش و مسافت طی شده را نشان می دهد و از این طریق می‏‌توان شدت ورزش را تعیین کرد و بر اساس شدت تعیین شده در برنامه ورزشی، از آن استفاده کرد. هرچند قیمت تردمیل بسیار بالاست.


متخصصان معتقدند افرادی که بیماری خاصی ندارند و دچار دردهای مزمن زانو نیستند می‏ توانند از تردمیل برای انجام یک فعالیت ورزشی هوازی مناسب در منزل استفاده کنند و درصورتی ‏ که به بیماری مزمنی نظیر بیماری قلبی، دیابت، پرفشاری خون یا... دچارند، پیش از شروع ورزش حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند.

اگرچه میزان حداکثر اکسیژن مصرفی که شاخص مناسبی از استقامت قلبی - عروقی است، هنگام استفاده از دوچرخه ثابت به اندازه تردمیل افزایش نمی‌‏یابد، اما این وسیله ورزشی به علت نیاز به فضای کمتر، هزینه به طور معمول پایین‌تر و همچنین تولید صدای کمتر، گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha