چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 356395

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به فراهم کردن امکانات پزشکی برای حجاج کشورمان در سرزمین وحی، در عین حال مشکلات اسکلتی_عضلانی، سرماخوردگی ناشی از تفاوت دمای داخل و خارج از هتل و مشکلات گوارشی را سه علت عمده مراجعه حجاج به مراکز درمانی خواند.

۳ علت عمده مراجعه حجاج به پزشکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،پیرحسین کولیوند با اشاره به برقراری سلامت کامل حجاج ایرانی، گفت: خدمت رسانی همچنان ادامه دارد و گروه‌های پزشکی ما که آنجا حضور دارند و چه در مجموعه هتل‌ها و چه در بیمارستان‌ها، درحال خدمت رسانی با بهترین امکانات هستند.

وی درخصوص نحوه همکاری عربستان با جمعیت هلال احمر ایران، تصریح کرد: همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت سعودی با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت پزشکی حجاج را به عهده دارد، مناسب است و رضایت داریم.

او درباره عمده مشکلاتی که سبب مراجعه حجاج به مراکز درمانی می‌شود، بیان کرد: عمده مشکلات اسکلتی _ عضلانی، سرماخوردگی ناشی از تفاوت دمای داخل و خارج از هتل و مشکلات گوارشی است.

کولیوند افزود: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان، ارایه خدمات پزشکی لازم در مجموعه‌های درمانی هلال احمر در مکه و مدینه در حال انجام است. تمام بخش‌های بیمارستان تخصصی هلال احمر در مکه مکرمه نیز فعال است و متخصصان در حال ارایه خدمت به زائران هستند. در موارد بستری نیز اقدامات لازم تحت نظر پزشکان برای بیماران انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: جهت برگزاری ایمن مراسم حج، کادر درمان هلال احمر سلامت زائران را به صورت مستمر کنترل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha