شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 356481

محفظه‌های موجود در «درِ یخچال» ظاهرا عادی‌ترین جا برای نگهداری شیر است، زیرا می‌خواهیم شیر برای مصرف در دسترس باشد و آن‌جا هم به دلیل عمودی نگه داشتن شیر، موجب نشت کردن آن نمی‌شود.

شیر را داخل درِ یخچال نگذارید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اما انگار باید برای این مسئله راه‌حلی پیدا کنیم، چون «درِ یخچال» بهترین جا برای نگهداری شیر نیست. دلیل این امر آن است که درِ یخچال در واقع گرم‌ترین جای آن است و نگهداری چیزی مانند شیر که زود فاسد می‌شود، در آن جا به ترش شدن زودتر آن می‌انجامد. در عوض بهترین جا برای نگهداری شیر در واقع در طبقه‌های پایین و وسط یخچال است.

این درباره دیگر لبنیات، از قبیل پنیر، ماست و کره هم صدق می‌کند. در عوض، باید مواد غذایی مانند مربا، چاشنی‌ها و آب میوه را که نگهدارنده طبیعی دارند، درون در یخچال نگه داشت. درباره دیگر طبقه‌ها، در طبقات پایینی که خنک‌ترین جای یخچال‌اند، باید گوشت و ماهی خام را نگه داشت.

بدین ترتیب، خطر آغشته شدن مواد به همدیگر (و پخش شدن باکتری‌ها) هم کاهش می‌یابد، زیرا با این کار، آب مواد غذایی روی چیزهای طبقات پایین‌تر نمی‌ریزد یا با چیز دیگری تماس پیدا نمی‌کند. طبقات بالاتر را باید برای غذاهایی نگه داشت که به پختن نیازی ندارند؛ مانند غذاهای شب‌مانده و سوسیس و کالباس. سرانجام، در کشوها هم باید سبزیجات و سالادها را گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha