دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 356595

براساس اعلام انجمن آلزایمر ایران در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در کشور مبتلا به دمانس (انواع مشکلات شناختی و زوال عقل) هستند، اما 70درصد آن را آلزایمر (بیماری فراموشی) تشکیل می‌دهد.

شناسایی 400 مبتلای جدید به آلزایمر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،آمار آلزایمر در دنیا و ایران رو به افزایش است. آخرین آمارها هم نشان می‌دهند که بیش از 55میلیون نفر در جهان مبتلا به زوال عقل هستند و بیش از 60درصد آنها در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط زندگی می‌کنند. معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران هم از شناسایی ۴۰۰‌مبتلای جدید به آلزایمر در کشور خبر می‌دهد و به‌گفته او، هر 7دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

این در حالی است که بروز آلزایمر در سن بالای ۶۵ سال شایع است و از آنجا که ایران سومین کشور دنیا با افزایش جمعیت سالمندی است، بنابراین با افزایش ابتلا به آلزایمر هم مواجه است. به همین دلیل متخصصان بر مداخلات و اقدامات پیشگیرانه در کاهش روند ابتلا به دمانس و آلزایمر تأکید می‌کنند. البته به‌گفته رئیس انجمن آلزایمر ایران، برنامه غربالگری انواع دمانس و آلزایمر به‌صورت پایلوت در 2استان و جمعیت حدود 200نفر آغاز شده اما به‌زودی این برنامه در جمعیت 30هزار نفری در هر استان انجام می‌شود که می‌تواند در شناسایی مشکلات و مداخلات زودهنگام مؤثر باشد.

شناسایی 400 مبتلای جدید به آلزایمر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha