رئیس مرکز پزشی حج و زیارت هلال‌احمر به بیان توضیحاتی درباره ارائه خدمت به ۲۳۰ هزار و ۳۸۵ خدمت بهداشتی، درمانی امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه پرداخت و به زائران توصیه کرد به نکات بهداشتی ارائه شده توجه جدی تری داشته باشند تا از گرمازدگی و سایر بیماری‌ها در امان باشند.

ارائه بیش از ۲۳۰ هزار خدمت درمانی بهداشتی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال گفت: از سوم خرداد تا ۲ تیرماه در مجموع، ۲۳۰ هزار و ۳۸۵ خدمت بهداشتی، درمانی امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۱۷۲ هزار ۹۸۸ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

مرعشی افزود: در این مدت ۱۲ هزار ۷۱۶ مورد خدمات پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ...، ۳۶ هزار و ۸۱۵ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۱۲۰ هزار و ۷۷۱ مورد اعلام کرد و گفت: ۲۱۳۳ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است. در حال حاضر ۳۵ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۸ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: تا عصر روز گذشته جمعه ۲ تیر، ۲۰۳ نفر در بخش ccu بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند.

مرعشی در ادامه به زائران توصیه کرد: به دلیل گرمای زیاد هوا در عربستان و برای پیشگیری از گرمازدگی، حتما لباس نخی رنگ روشن بپوشید و حتی الامکان در طول روز از هتل‌های محل اقامت خود خارج نشوید و زیارت را به شب موکول کنید.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: زائران در مدت اقامت در عربستان حتما آب کافی بنوشند تا بدن آن‌ها با بی‌آبی مواجه نشود. با توجه به اینکه سطح غریزه‌ی تشنگی در افراد مختلف فرق می‌کند، وجود این تفاوت می‌تواند به این معنی باشد که ممکن است شما کمتر از حد مورد نیازتان آب بنوشید، به جای تکیه بر تشنگی، در طول روز زمان‌هایی را برای نوشیدن یک لیوان بزرگ آب برنامه‌ریزی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha