بدون تردید زمانی که قصد یک مسافرت کوتاه مدت در اطراف پایتخت را داشته و برای اجاره ویلا اطراف تهران اقدام می‌کنید، دوست دارید لحظاتی عالی و روزهایی خوب را در کنار عزیزانتان داشته باشید. اما آیا می‌دانید برای این که بتوانید چنین امری را رقم بزنید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ آیا می‌دانید ویلا و اقامتگاه شما که مهم‌ترین بخش سفر شماست، باید دارای چه امکاناتی باشد که بتواند نظر شما را تامین کرده و به نیازهای شما پاسخ دهد؟ در واقع شما باید در اجاره ویلا اطراف تهران امکانات مورد نیاز خود را بررسی کنید و هنگام اجاره ویلا این موارد را مورد توجه قرار دهید.

امکاناتی که باید در اجاره ویلا اطراف تهران مورد توجه قرار دهید

بدون تردید زمانی که قصد یک مسافرت کوتاه مدت در اطراف پایتخت را داشته و برای اجاره ویلا اطراف تهران اقدام می‌کنید، دوست دارید لحظاتی عالی و روزهایی خوب را در کنار عزیزانتان داشته باشید. اما آیا می‌دانید برای این که بتوانید چنین امری را رقم بزنید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ آیا می‌دانید ویلا و اقامتگاه شما که مهم‌ترین بخش سفر شماست، باید دارای چه امکاناتی باشد که بتواند نظر شما را تامین کرده و به نیازهای شما پاسخ دهد؟ در واقع شما باید در اجاره ویلا اطراف تهران امکانات مورد نیاز خود را بررسی کنید و هنگام اجاره ویلا این موارد را مورد توجه قرار دهید.

امکاناتی که باید در اجاره ویلا اطراف تهران مورد توجه قرار دهید

ویلاهای کردان باید چه امکاناتی را داشته باشند؟

هنگامی که قصد دارید به کردان سفر کرده و برای اجاره ویلا کردان اقدام نمایید، در نظر داشته باشید که کردان یک منطقه ویلایی و ییلاقی است که دارای دو بخش شمالی و جنوبی است و بخش شمالی آن کوهستانی و سردسیر بوده و بخش جنوبی آن هوای معتدل‌تری دارد. این موضوع در داشتن امکاناتی نظیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در دو فصل تابستان و زمستان اهمیت دارد. زیرا برخی از مناطقی که ویلاهای کردان شمالی در آن قرار دارند، به آن اندازه خنک باشند که در تابستان نیاز به هیچ خنک‌کننده‌ای نداشته و تنها یک پنکه برای آنها کافی باشد. اما در زمستان همین ویلاها نیاز به سیستم‌های گرمایشی بسیار مناسبی دارند.

علاوه بر این هنگام اجاره ویلا یخچال و تجهیزات آشپزخانه، امکانات آشپزی، باربیکیو برای درست کردن یک کباب به یادماندنی، سرویس‌های خواب مناسب، سرویس‌های بهداشتی و... را مورد توجه قرار دهید. علاوه بر آنها اگر ویلای اجاره‌ای شما دارای استخر و وسایل بازی مانند بیلیارد، فوتبال دستی و... باشد، شما می‌توانید ساعات بسیار دلپذیری را با همسفران خود در ویلا گذرانده و با یکدیگر به تفریح بپردازید.

از جاذبه‌های تفریحی کردان غافل نشوید

جاذبه‌های تفریحی کردان را می‌توان به سه دسته طبیعت، جاذبه‌های تاریخی و مراکز ورزشی تقسیم کرد. جاذبه‌های طبیعی کردان که بیشتر در قسمت شمالی آن قرار دارد، شامل جاده‌ای کوهستانی با رودخانه‌ای پر آب و باغات سرسبز و درخت‌های سر به فلک کشیده می‌شود. روستاهایی مانند برغان و هرجاب هر یک با طبیعت زیبای خود از مسافران دلربایی می‌کنند.

جاذبه های تاریخی منطقه در اطراف روستای کردان قرار دارد که بیش از هزار سال از عمر آن می‌گذرد، پل بانو صحرا، متعلق به عصر صفوی، برج مقبره است که که به امامزاده حسین و بی بی سکینه نیز معروف بوده و متعلق به دوران سلجوقیان است، به همراه تکیه برغان و درخت چنار پانصد ساله در این روستا از جاذبه‌های تاریخی کردان هستند. مراکز تفریحی و ورزشی کردان نیز شامل چندین باشگاه سوارکاری و مجموعه ورزشی تفریحی به نام ایثار یا دهکده آرامش است. در این مجموعه یک استخر بزرگ و حرفه‌ای به همراه زمین والیبال، فوتبال و بسکتبال وجود دارد.

در اجاره ویلاهای دماوند نکات زیر را در نظر بگیرید

شهرستان دماوند یکی از مناطق گردشگری نزدیک تهران است که تقریبا در نقطه مقابل کردان از سمت شرق تهران قرار داشته و با تهران ۷۴ کیلومتر فاصله دارد. دماوند یک شهر نمونه گردشگری است و دارای مکان‌های مختلف تفریحی به همراه ویلاهای مناسب هر سلیقه‌ای برای سفرهای کوتاه مدت در حوالی پایتخت و اجاره ویلا اطراف تهران است. اجاره ویلا در دماوند که یک منطقه ییلاقی خوش آب و هواست، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید یکی دو روز را دور از گرما و آلودگی شهر تهران به خوشی و خرمی سپری نمایید.

هنگام اجاره ویلا در دماوند نیز همانند ویلاهای کردان به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در فصل‌های مناسب توجه کنید و به یاد داشته باشید که شاید نیازی به وسایل خنک‌کننده بسیاری نداشته باشید زیرا هوا در منطقه دماوند و ییلاقات اطراف آن به اندازه تهران گرم نیست. از سوی دیگر هنگام اجاره ویلا به امکانات آن نظیر وسایل تفریحی مانند استخر، بیلیارد، فوتبال دستی و... به همراه امکانات اولیه زندگی، امکانات آشپزی، سرویس‌های خواب مناسب و... توجه کنید. به یاد داشته باشید که دماوند دارای مناطق دیدنی فراوانی است که شما می‌توانید در سفر به آن از آنها دیدن نمایید.

امکاناتی که باید در اجاره ویلا اطراف تهران مورد توجه قرار دهید

برای جاهای دیدنی دماوند وقت بگذارید

از منطقه دماوند تا فیروزکوه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی را می‌توان مشاهده کرد. از جاهای دیدنی دماوند می‌توان به غارها، آبشارها، امامزاده‌ها و مساجد اشاره کرد که بازدید رایگان از آنها در یک سفر کوتاه مدت به دماوند ممکن است و از آن جمله می‌توان به غار رودافشان فیروزکوه از بزرگ‌ترین غارهای طبیعی ایران، برج شیخ شبلی از آثار قرون چهار و پنج هجری قمری در دوره سلجوقی، دژ گل خندان واقع در روستای گل خندان و بالای تپه‌ای عظیم، امامزاده عبدالله و عبیدالله، از نوادگان امام موسی کاظم، حمام محله درویش متعلق به دوره صفوی، مسجد جامع عتیق دماوند در شرق شهر دماوند ثبت ملی ایران اشاره کرد.

علاوه بر این دریاچه‌های تار و هویر واقع در روستای هویر در ۳۰ کیلومتری دماوند، پیست اسکی آبعلی، دشت مشا، آبشار تیزاب در پنج کیلومتری دماوند در محله‌ دشت مزار، چشمه اعلا در فاصله حدود هفتاد کیلومتری شمال شرقی تهران، آبشار جنگلک در ۷ کیلومتری دماوند و در محله روح‌افزا، چشمه سیاه سنگ واقع در روستای زیبای مشا، چشمه دیو آسیاب در ارتفاعات شمالی دشت لار با ۲۰ متر قطر و ۲ متر عمق، آبشارهای آینه رود فرح افزا و گروبار در دره گروبار، یک کیلومتری شرق دماوند و محله روح افزا و آبشار برف تنگه لار از سایر جاهای دیدنی دماوند و اطراف آن هستند.

امکانات لازم برای ویلاهای لواسان

لواسانات یکی از شهرهای منطقه شمیرانات است که یکی از مناطق گردشگری اطراف تهران در شمال پایتخت به شمار می‌آید. اجاره ویلا در منطقه لواسان باعث می‌شود که شما بتوانید در محیطی خوش آب و هوا با زیبایی‌های طبیعی تفریح نمایید. منطقه لواسان یک ناحیه ییلاقی در نزدیکی تهران است که مراکز تفریحی دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیادی بوده و در عین حال ویلاهای فراوانی با امکانات مناسب برای تفریح و اقامت دارد. هنگام اجاره ویلا در لواسان به همه امکانات آن توجه نمایید زیرا این منطقه پر از ویلاهای لاکچری است که شما می‌توانید با اجاره آنها یک زندگی لوکس را به مدت چند روز تجربه کنید. علاوه بر این ویلاهای اقتصادی و با قیمت ارزان‌تر نیز برای افرادی که می‎خواهند هزینه کمتری برای اقامتگاه اجاره‌ای خود بدهند، وجود دارد.

امکاناتی که باید در اجاره ویلا اطراف تهران مورد توجه قرار دهید

هنگام سفر به لواسان می‌توانید از مکان‌های باستانی و تاریخی آن نظیر چندین قنات قدیمی، قله باستانی باغ دره، حمام محله ناران و تپه باستانی ناظم آباد دیدن کنید. دو غار به نام‌های غار هملون و غار خمیره از جاذبه‌های طبیعی لواسان به شمار می‌آیند. علاوه بر این سد لتیان، پارک جنگلی تلو، رودخانه‌های جاجرود، لواسان و افجه و چندین آبشار به نام‌های برگ جهان، کند علیا و ناران به همراه منطقه حفاظت شده ورجین، کوه مهرچال و گردنه قوچک از سایر مناطق دیدنی طبیعی در لواسان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha