رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به لزوم ساماندهی زباله‌ گردها به ویژه کودکان کار گفت: یک مافیای اقتصادی پشت این مساله وجود دارد و از این کودکان سوءاستفاده می‌کند.

مافیای اقتصادی پشت مساله زباله‌ گردها است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به لزوم ساماندهی زباله‌گردها به ویژه کودکان کار گفت: یک مافیای اقتصادی پشت این مساله وجود دارد و از این کودکان سوءاستفاده می‌کند. این موضوع دستمایه تبلیغات سوءدشمنان قرار گرفته و باید هرچه سریعتر با آن برخورد شود.

علی سلاجقه در دیدار با وزیر دادگستری در محل این سازمان بر ضرورت همکاری این دو دستگاه در موضوع مدیریت پسماندها تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت پسماندها، جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند به صورت ماهانه و با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون بازیافت پسماند یک ارزش افزوده بالا ایجاد می‌کند، به تجربه موفق یک شرکت برای جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مشهد مقدس اشاره کرد و آن را الگوی مناسبی برای کشور دانست.

به گفته معاون رییس جمهور، بحث تفکیک از مبدا مهمترین راهکارهای ساماندهی پسماندها در کشور است و این کار مانع از تخریب منابع آب و خاک و آلودگی محیط زیست می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha