چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 357720

این روزها اهمیت مراقبت از موها برای  داشتن موهایی تمیز و سالم، از هر زمانی بیشتر است. هرچند استفاده از شامپو کار ساده‌ای به نظر می‌آید،اما شستن بیش از حد موها با شامپو می‌تواند رطوبت لازم را برای پوست سر از بین ببرد و باعث خشکی، تحریک و وز شدن موها شود.

چه شامپویی بزنم و با چه‌روشی؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به جای سه روز یک‌بار شامپو زدن، هر روز موهای خود را در آینه بررسی کنید. اگر به نظر می‌رسد چربی بیش از حد وجود دارد، پس روز شامپوست. اگر خشک است، نیازی به شامپو کردن آن نیست.


روش صحیح استفاده از شامپو چیست؟


1) نخست موهای خود را با آب ولرم بشویید.
2) شامپو را به دستان خود بمالید و آن را امولسیون کنید. منظور از امولسیون کردن در این جا، عمل گرم کردن و پخش محصول روی دست‌ها پیش از استفاده روی موها، برای فعال کردن ترکیب‌های اولیه آن است. این عمل باعث رقیق‌تر شدن شامپو و همین‌طور متعادل‌تر شدن آن می‌شود.
3) شامپو را به شکل یکنواخت به سر بمالید؛ از دو طرف سر شروع کنید، سپس پشت سر را با شامپو ماساژ دهید و بعد آن را در قسمت بالای سر پخش کنید.
4) در نهایت به جلو خم شوید و اجازه دهید آب از موهای جلوی سر یا به اصطلاح چتری‌ها عبور کند. بهتر است شامپو را مستقیم به این بخش نزنید.


شامپوی مناسب شما کدام است؟


در انتخاب شامپو باید به پوست سر خود نیز فکر کنید. شامپوها به شیوه‌های مختلف تمیز می‌کنند بنابراین پیش از انتخاب شامپو، شناخت نوع پوست سرتان ضروری است. طبق تحقیقات، شامپو بیش از هر چیز دیگری، برای تمیز کردن ریشه‌های مو طراحی شده است. بنابراین، اگر موهایی با ریشه‌های چرب دارید، ممکن است به شامپویی نیاز داشته باشید که از قابلیت آب رسانی کمتر و پاک‌کنندگی بیشتر برخوردار باشد. از طرف دیگر، اگر پوست سرتان خشک است، ممکن است به محصولی با آب رسانی و رطوبت‌رسانی بیشتر نیاز داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha