رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خوزستان با اشاره به گرمای طاقت‌فرسا در استان خوزستان، گفت: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی با بالاترین سرعت و کیفیت به بیماران احتمالی اندیشیده شده است.

تداوم ارائه خدمات اورژانس در اهواز به عنوان رکورددار گرمترین شهر جهان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فرهنگ کره‌بندی با تقدیر از تلاش پرسنل عملیاتی اورژانس استان خوزستان در اهواز به عنوان رکورددار گرمترین شهر جهان اظهار کرد: با توجه به تداوم گرمای طاقت‌فرسا، تمهیدات لازم در خصوص ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی با بالاترین سرعت و کیفیت به بیماران احتمالی اندیشیده شده است و خدمات‌رسانی به مددجویان اورژانس ۱۱۵ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این شرایط، برای پیشگیری از گرمازدگی بین شهروندان و کاهش فشار کار واحد عملیات اورژانس ۱۱۵، باید اقداماتی از جمله خودداری از تردد در معرض نور خورشید و اماکن سرپوشیده و فاقد تهویه و مصرف مداوم مایعات در طول روز انجام شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خوزستان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای استقرار تیم‌های عملیاتی اتوبوس آمبولانس در مناطق پرتردد، بازبینی، تامین و تجهیز اقلام مورد نیاز پایگاه‌ها و برقراری شیفت آنکال ستاد برای پشتیبانی پایگاه‌های عملیاتی انجام شده است.

وی با اشاره به حادثه فوت یک جوان ۱۷ ساله بر اثر غرق‌شدگی در یک کانال در منطقه پلیس راه اهواز - اندیمشک در روز گذشته گفت: با وجود تلاش و انجام عملیات احیای طولانی مدت توسط همکاران ما، متاسفانه این نوجوان فوت کرد. در تابستان امسال شش مورد غرق‌شدگی دیگر نیز در خوزستان داشتیم که اورژانس به این افراد خدمات‌رسانی کرده است.

کره‌بندی عنوان کرد: رودخانه‌های زیبا، متعدد و تاریخی و همچنین آب‌های سطحی و سایر جاذبه‌های آبی فراوان استان خوزستان در این فصل، مکانی بسیار مطبوع و مناسب برای فرار از گرما هستند که با سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن است کام هموطنان تلخ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha