چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 36064
سلامت نیوز :سوپروایزر آموزشی بیمارستان پوست رازی گفت: خشکی و ترک خوردن پوست از عوارض فصول سرد سال است که برای کاهش بروز این عارضه باید بر روی پوست نیمه خشک از لوسیون های مرطوب کننده استفاده شود.

 عابدی گیلاوندانی در گفت وگو با سازمان نظام پرستاری کشور اظهار کرد: هر چه میزان رطوبت پوست بیشتر باشد دیرتر چروک می خورد و دچار ترک خوردگی می شود همچنین کارشناسان پوشش کامل نظیر استفاده از کلاه، دستکش و شال را برای جلوگیری از بروز عارضه خشکی پوست در فصل سرما موثر می دانند.

وی ادامه داد: عموم بر این باورند که در فصل زمستان انعکاس نور خورشید کاهش می یابد از این رو انعکاس ضد آفتاب ضروری نیست حال آنکه انعکاس نور خورشید از سطح برف 80 تا 85 درصد و از سطح خاک 17 تا 18 درصد است.
 
سوپروایزر آموزشی بیمارستان پوست رازی افزود: همچنین استفاده از کرم ویتامین آ و  وازلین برای جلوگیری از ترک خوردگی لب توصیه می شود.
 
عابدی با بیان اینکه برای جلوگیری از خشکی پوست باید از استحمام با آب بسیار سرد و یا گرم خودداری کرد، گفت: باید همواره با آب ولرم حمام کرد چون آب بسیار گرم یا سرد سبب خشکی و چروگیدگی و در نهایت پیری زودرس می شود.
 
وی نوشیدن فراوان مایعات را حتی در فصول سرد سال بدون احساس تشنگی برای حفظ طراوت و شادابی پوست ضروری برشمرد و افزود: همچنین باید از میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین "ث" استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha